Hej Jeg skal til at starte min første saltvandsprojekt op og overvejer om jeg skal sælge mit 240l og købe et 120l. er dette dumt i forhold til begrænsninger? Større er vel = nemmere vedligeholdelse af vandkvalitet osv. ligesom med ferskvand ik?
Og hvad med levende sten, jeg har hørt at det er rigtig vigtigt med en god kvalitet af levende sten. Jeg har kigget hos minizoo og der har de 2 slags, caribiske og fiji, til 89 & 129 pr. kilo. så bliver det bare forholdsvis dyrt at fylde akvariet op, er det godt at købe brugte? VH rasmus
Levende sten
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Levende sten
Ville helt klart beholde det på 240 liter.
Og så kan du købe rigtig gode "døde levende sten" hos F.eks deepocean.dk til 42 kr pr kg
Indkørringen bliver ikke meget længere. Men du slipper for alle de måske lidt træls hitchhikere..
http://www.deepoceanshop.dk/dekoration- ... ten-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og så kan du købe rigtig gode "døde levende sten" hos F.eks deepocean.dk til 42 kr pr kg
Indkørringen bliver ikke meget længere. Men du slipper for alle de måske lidt træls hitchhikere..
http://www.deepoceanshop.dk/dekoration- ... ten-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2730 Herlev
- Saltvand siden?: 2014
Det lyder godt. Så hvad er så forskellen på disse og 'levende' levende sten, er det bare indkøringsperioden der forlænges eller?
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4540 Fårevejle
- Saltvand siden?: 2011
Hej Rasmusbh
Jeg er ved at lukke mit 430l så har en masse levende sten med masser liv de har kørt i ca 4-5 år men du kan jo kontakte mig hvis det har interesse
Mvh Rolf
Jeg er ved at lukke mit 430l så har en masse levende sten med masser liv de har kørt i ca 4-5 år men du kan jo kontakte mig hvis det har interesse
Mvh Rolf
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
De døde sten er tørre og fri for ophobet skidt og kravl. Hvor de levende har bakterier og kravl og måske ophobet fosfat. Uanset hvad skal stenene have en indkørringstid som er meget individuel før der kan sættes snegle/koraller/fisk osv. i baljen. Der er fordele og ulemper ved begge to. En klar fordel ved at købe brugte sten f.eks her på forum er at der tit sidder lidt skiver eller andre små koraller på stenene.Rasmusbh skrev:Det lyder godt. Så hvad er så forskellen på disse og 'levende' levende sten, er det bare indkøringsperioden der forlænges eller?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg har en komplet stebsætning til salg der passer ned i et 240 liters
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...