Efter det har stået/ligget på bordet, er det kommet op på væggen i bryggerset. Så må glasvævet komme senere. Troede egentlig det var slidt op, men afgangsvandet måler 0 så det bliver til nogle nye slanger i stedet el-dimserne er lige flyttet over membranerne
Vedhæftede filer
Senest rettet af røntved man 16. dec 2013 21:17, rettet i alt 2 gange.
Synes det virker helt vildt med tre membraner ? Jeg mener også jeg kører et forhold der hedder 1,5 liter spild til 1 liter rent vand, og jeg har kun en membran. Men kontrollere da lige imorgen. Kunne jo være du kunne spare nogle penge ved membranskifte, hvis du kunne nøjes med en eller to
Jeg tænker lidt.. Sidder dine membraner i serie?
Hvad er trykket før membran nummer 2 og membran nummer 3?
Der er jo ikke meget tryk efter en membran.
/Tony
Nuværende: Waterbox 35.1 opstartet 12/4-2025
Nuværende: Aqua medic XD 575 med sydamerikanske Cichlider
Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014
Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
Både og 2 membraner i parrallelt og så det snavsede vand ind i nr.3 Det renevand fra alle 3 samles. Har ikke målt trykket efter 1/2 men det er nok til at blive meget våd, når slangen springer. Mine slanger er blevet hårde og revner
Da spilvandet har mere kalk mv. fra de to første membraner vil det da hurtigt kunne stoppe nummer 3 til og derved slide nr. 3 hurtigere end de andre to...
Jeg syntes at det bliver lidt besværligt på den måde...
amddurin skrev:Da spilvandet har mere kalk mv. fra de to første membraner vil det da hurtigt kunne stoppe nummer 3 til og derved slide nr. 3 hurtigere end de andre to...
Kalken sætter sig ikke i membranen som en filter, det preller af og skylles ud med det beskidte vand, men det er rigtigt at membranen i hus nr 3. er højere belastet, derfor er skifte raten på det 3. hus ca forringet med 1/3 i forhold til de to der kører i parralel
Det ER blandt andet kalk og alle de andre stoffer som der ikke kan trænge gennem de små porre i membranen der slider på den, men der er ikke fordi det bliver stoppet til at dette osv, nærmere fordi det slider maskerne i membranen op så spildevandet ledes ind gennem membranen og blandes med det rene vand.
amddurin skrev:Da spilvandet har mere kalk mv. fra de to første membraner vil det da hurtigt kunne stoppe nummer 3 til og derved slide nr. 3 hurtigere end de andre to...
QArr kan se jeg ikke fik læst din besked ordentligt du har ret, det stopper dog ikke til men ved hvad du mener det går hårdt ud over membranen i 3. hus det er helt rigtigt