Havde derimod en helt fantastisk oplevelse med en en meget stor skildpadde på Thomas revet. Den kom svømmende fra dybet direkte op imod mig da jeg var næsten færdig med mit sikkerhedsstop. Jeg blev sgu helt bange for at den måske troede jeg var en lækkerbisken for den blev blev ved at svømme direkte mod mig selv efter vi havde fået øjenkontakt. Først ca. en halv meter fra mig stoppede den sin opstigning og gik over til at svømme vandret. Jeg fulgte efter, lige over den, i ca. 10 minutter hvorefter den lagde sig til rette på en hylde. Klart at sådan noget kun sker når der ikke er mere batteri på kameraet. Nå, batteriet var så ikke det eneste der gik tomt, for jeg havde 30 bar da jeg begyndte mit sikkerhedsstop og gik op med under 5.
Billederne kan ikke konkurrere med Toms, men jeg håber I bærer over med at jeg ikke har fotoudstyr i tusinde kroners klassen og at mine evner som fotograf også er i discount klassen.
En flot salat: Smukke blødkoraller: Nogen af de smukkeste koraller hænger i loftet: Der er blå acro i tusindevis dernede, men den blå farve på denne her skilte sig dog totalt ud. Fantastisk farve som desværre ikke helt gengives på billedet. Kuglefisken er i øvrigt ca. 60m. stor: En af de få ægte rød anemone med bitte små, helt gennemsigtige, pudserejer: Korallerne behøver ikke råbe til hinanden: Jeg så som sagt ikke vildt mange pelagiske fisk men til gengæld var der heller ikke mange cm vand imellem de små fisk: Lille maske kuglefisk som ikke lod sig forstyrre i sin søvn: Blæksprutten sov ikke ligeså fast, og skiftede farver i nuancer fra brun til neon grøn: Den her ville jeg ikke forstyrre: Selv om denne her var pænt stor var den alligevel ikke nem at få øje på: En ordentlig krabat af en kartoffel grouper (som godt kan være lidt belastene for en fredelig dykker): Hehe, en Titan på 70 cm som var bange for mig, og ikke omvendt