Er der noget der har erfaring med nitratfilter indeholdende svovlkugler?
Her skriver de at gennemstrømningen ikke må overstige 1000 l/t.
http://saltvandsudstyr.dk/butik/nitratf ... 400-detail" onclick="window.open(this.href);return false;
Men her skriver de 1 dråbe i sekundet.
http://www.minizoo.dk/Saltvand/Filtersy ... vovlkugler" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu har jeg ikke tænkt mig at tælle dråber i en time, med er ret overbevist om det ikke kommer i nærheden af 1000 L.
Så vil gerne høre fra folk der har, eller har haft denne type filter.
Nitratfilter
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Nitratfilter
Jeg tror at der menes at flowet i reaktoren ikke må overstiger 1000l/t. Flowet igennem (altså det det kommer tilbage i akvariet) skal bare dryppe lige så stille.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8450 Hammel
- Saltvand siden?: 2012
Det må jo også betyde at flowet er få liter, ellers er det dælme nogle store dråber, hvis det bare kommer i nærheden af 1000 liter.Ryom skrev:Jeg tror at der menes at flowet i reaktoren ikke må overstiger 1000l/t. Flowet igennem (altså det det kommer tilbage i akvariet) skal bare dryppe lige så stille.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Hehe ja - omkring 3 timer på en liter.. Grunden til den meget lille mængde er. At for at bakterierne som forbruget nitraten kan leve. Må der ingen ilt være tilstede.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8450 Hammel
- Saltvand siden?: 2012
Det tyder åbenbart på at visse forhandlere ikke har sat sig ind i tingene.Ryom skrev:Hehe ja - omkring 3 timer på en liter.. Grunden til den meget lille mængde er. At for at bakterierne som forbruget nitraten kan leve. Må der ingen ilt være tilstede.