2013-10-08 - Jeg er nu nede på ca 40 larver som dog ser ud til at være mætte (orange bug), desværre virker mine hjuldyr som om de er væltet... nu må vi se. Er ved at forberede artemia udklækning...
Mvh
Jesper
yes... det er et kæmpe arbejde, når den første stribe ses er der "næsten" som at se ens børn tage det første skrit.nbd skrev:Stor respekt for at du gider bøvlet med opdræt
hov... du kan med stor fordel sænkes saltindholdet til 1.017-1.021, ligeleds PH helt ned til 7,5 Nh3 er minder giftigt.JayArcher skrev:Hej Alle,
Nu er ungerne ved at være 17 dage gamle og er begyndt at få striber og attitude
Jeg har desværre mistet en 3-4 stykker hver dag de sidste 3 dage, så jeg nu er nede på ca. 8 hvoraf 2 måske også ser lidt kedelige ud.
Jeg er lidt i tvivl om hvorfor de dør, mit saltindhold er på 1.021 som nok er lige i underkanten så jeg er ved langsomt at øge det til 1.024.
Jeg har hidtil givet godt med hjuldyr og artemia, men jeg er kommet i tvivl om der måske har været for meget artemia i vandet så de simpelthen
er døde af for meget ernæring....
jeg laver hyppige vandskift med vand fra hovedtanken og min ammoniak måler giver heller ikke udslag...
Her lige et par stemningsbilleder af de seje overlevende
Her ses striberne omend lidt sløret: Her ses størrelsen i forhold til et varmelegeme: Her ses to fisk i deres nu valgte zonerMvh
Jesper
De er rigtigt nuttede. Hvor store er de cirka?JayArcher skrev:Hej Alle,
Fra sidste runde lykkedes det mig at holde liv i 3 unger som nu er ved at være 7 uger. Synes lige jeg ville lægge et par billeder op for at bevise at det kan lade sig gøre
Jeg fik kun 3 til at overleve da jeg var ude på Zoo plankton og alt mit phyto var/er crashet.
Til forskel fra sidste runde hvor alle døde efter 5 uge har jeg denne gang kørt med kontinuert udskiftning af vandet i avlsakvariet og det har betydet at der ingen frafald har været siden de morphede. DEJLIGT !!!