Identifikation af denne anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
palle
Reactions:

Identifikation af denne anemone

Indlæg af palle »

Kan i hjælpe med at identificere denne anemone. Jeg har fået at vide at det muligvis er en Heteractis magnifica, men når jeg slår den op på nettet syntes jeg ikke det stemmer med farverne. Det kunne også ligne en Heteractis malu. Men der er garanteret nogen herinde der har helt styr på det. Den har svagt lysegrønne spidser.
Vedhæftede filer
anemone.jpg
anemone.jpg (59.71 KiB) Vist 824 gange
gernerhahn
Reactions:

Indlæg af gernerhahn »

Det er helt sikker Heteractis magnifica, Malu varianten ser man sjældent i butikker herhjemme. Og var det en malu havde du nok måtte slippe lidt mere end de 300-400 du har givet for den. Magnifica kan variere meget i farverne, så billeder kan man desvære ikke stole på. Hvor har du købt den?
palle
Reactions:

Indlæg af palle »

Jeg har købt den af Jolle. Det passer også med at hvis den findes i et utal af farvevariationer, at det må være en Magnifica (det skal jo siges at Jolle også mente at det var en Magnifica, men ikke var helt sikker). Nu håber jeg så ikke at den havde tænkt sig at blive meget større her i mit akvarium, for billedet snyder lidt. Den er vel en 25 cm i diameter.

Men jeg syntes at have læst at i naturen kan de blive over en meter i diameter.....ordentlig fætter.
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Min Magnifica har ellers noget længere "arme" , men har du mulighed for at tage et billede af "kroppen" dvs fra siden?

/Magnus
palle
Reactions:

Indlæg af palle »

mastou skrev:Min Magnifica har ellers noget længere "arme" , men har du mulighed for at tage et billede af "kroppen" dvs fra siden?

/Magnus
Jeg vil forsøge i løbet af dagen. Men den er ikke så nem at få et godt billede af, da den har besluttet sig for at gemme "kroppen" i et hul mellem stenene.
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

hmmm, så det er sådan en anemone jeg måske skal have til mine klovnfisk.
Den er da ihvertfald pæn, og stor.
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
palle
Reactions:

Indlæg af palle »

Da den sidder i et hul, er det nok det bedste billede fra siden jeg kan diske op med :wink:
Vedhæftede filer
anemone.jpg
anemone.jpg (63.03 KiB) Vist 758 gange
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"