onsdag den 11 sep 2013 blev akvariet afhentet i odense, det viste sig, at ud fra hvad sælger sagde var det ginos gamle lejlighed det stadig stod i. og at det var ginos gamle akvarie, så helt galt kunne det ikke gå.
Lidt om teknikken
Akvarium;
530 liter går udfra at det er hjemmebygget
Sump på ca. 140liter
Lys;
3 stk Zetlight qmaven zt6500 med controller
1 stk Zetlight mini 1020 blue-white til sumpen
Cirkulation;
2x Tunze 6055
styret af en Tunze 7095 controller
Andet teknik;
Tunse Silence 2400 l/t. returpumpe
Tunze osmolator
Reef octopus ro-ps 3000int
2 stk 120mm blæser til køling af vand i display tanken når jeg får laven en styring
osmoseanlæg
Her er akvariet så lige blevet læsset, toppen gik fint med at få ned, Akvariet, nå jo med lidt besvær. Skabet fy for satan det vejer jo 3 gange så meget som akvariet. sikkert nok fordi at det er solidt lavet, og jeg ikke havde opdaget at hvis man fjernede midter sprodsen, kunne sumpen tages ud

jeg lånte så min praktikant jonas til at kravle ned i krybe kælderen og afstive gulvet. Hvad gør man ikke for en pakke smøger

Så er akvariet kommet ind, fin blå malet bagside, men den skal væk

Lidt Vand i, der er lang vej med et anlæg der kun laver ca 100l i døgnet

så kom der sten i. købte dem i Jylland. 55kg 1600kr
Tunze skummeren kørte fint i akvariet, men da den kom ned i sumpen kørte den af h...... til så jeg købte en anden.
den blå baggrund er også væk nu, det tog laaaang tid med et baberblad

Lampen som jeg startede med, 6*54w t5 desværre måtte jeg køre uden i et par dage.

Så kom der noget lys på baljen, stensætningen blev omrokeret, og det levende fra det andet akvarie blev rykket over

sumpen

Så fik jeg købt lidt andre lamper 3 stk Zetlight qmaven zt6500

zetlight controlleren
Vaske børsten fra garagen måtte lade livet så lamperne kunne hænges op

nye

Lidt nyt