Tilføje sten i akvarie

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Frankmich
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 5580 Nørre Aaby
Saltvand siden?: 2013

Tilføje sten i akvarie

Indlæg af Frankmich »

Hej jeg er super ny i faget, og får et inkørt saltvandsakvarie idag. men hvis jeg gerne vil tilføje flere sten hvordan skal dette gøres.
skal jeg have fat i nogle levende sten fra et i forvejen inkørt akvarie eller skal jeg have nye levende sten og så "slå dem ihjel" eller kan dette slet ikke lade sig gøre.

kan jeg tilføje nogle døde koraler jeg selv har taget med hjem fra asien af eller sidder der små micro organismer på dem

på forhånd tak
Billede
Nemme
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Esbjerg 6700

Re: Tilføje sten i akvarie

Indlæg af Nemme »

Hej og velkommen til!

Du kan godt tilføre nye sten levende eller døde. Om de kommer fra en forhandler eller privat betyder ikke så meget, men har god erfaring med at de gerne må være porøse.

Det der kan ske er at du kan risikere at få PO4 rige sten, så du kunne eventuelt rense dem inden du smider dem i. Hvis du ligger dem forsigtig i ville jeg ikke mene der bliver frigivet meget næring i akvariet, men du kan risikere en lille alge opblomstring. Har ikke selv haft problemer med at tilføre nye levende sten til mit akvarie. :)

Det med de døde koraler du har. Hvis de er tørlagte og har været det noget tid lever der ingen anaerobe organismer i dem. :)

/Casper
Brugeravatar
Frankmich
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 5580 Nørre Aaby
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Frankmich »

Tak det var det perfekte svar
Billede
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af den_ »

Frankmich skrev:Hej jeg er super ny i faget, og får et inkørt saltvandsakvarie idag. men hvis jeg gerne vil tilføje flere sten hvordan skal dette gøres.
skal jeg have fat i nogle levende sten fra et i forvejen inkørt akvarie eller skal jeg have nye levende sten og så "slå dem ihjel" eller kan dette slet ikke lade sig gøre.

kan jeg tilføje nogle døde koraler jeg selv har taget med hjem fra asien af eller sidder der små micro organismer på dem

på forhånd tak
Nu ved jeg godt du skriver et indkørt akvarium, men hvordan har du fået det hjem??
Hvor stort er det og hvor mange sten fik du med samt hvor mange sten vil du komme i ekstra??

Selv om det er et indkørt akvarium kan du godt være uheldig at du får en algeopvækst.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"