Hej og velkommen til
Det er ikke specielt meget billigere eller nemmere at starte et lille
akvarie op end det er at starte et større
akvarie op. Faktisk er det tit den anden vej. Det er nemmere at holde vandværdierne i et større
akvarie. Og går der noget galt er der større vandmængde til at kompensere for det. Det er heller ikke til at finde
teknik til små akvarier. Og tit er det ret dyrt hvis det findes. Hvor imod til de større er der et stort udvalg.
Og så er der det at i denne hobby vil man som regel gerne vil ha en
fisk der er lidt for stor til det
akvarie man har. Har endnu ikke mødt en saltvandsakvarist der har sagt han ville ønske han havde en mindre balje. Du kommer ikke til at kunne have meget mere end 2
fisk i de små akvarier uden du får problemer. Så hvis du allerede nu ved at du kunne tænke dig flere så ville jeg slet ikke kigge på dem så små.
Men når det nu er sagt så ville jeg helt klart vælge aqua medic akvariet. Der er allerede det hele i. Det eneste der lige sådan kunne trænge til en opgradering er lyset, men det kan vist godt lige gå med det der allerede er. Fluval edge er lavet til ferskvand og kræver at man selv kan lave
lys eller har råd til at betale 3000kr for en lampe til at starte med. så er der det med at putte en
skummer i. Det er der lavet en del tråde om igennem tiden, dem syntes jeg du skulle kigge igennem inden du beslutter dig.