Erfaringer med Bio wheels

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011

Erfaringer med Bio wheels

Indlæg af Mikolos »

Stødte på dette produkt http://www.amazon.com/Marineland-Pengui ... =bio+wheel" onclick="window.open(this.href);return false;

Er det så fantastisk som de påstår ?

Er der nogen der har erfaringer?
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Re: Erfaringer med Bio wheels

Indlæg af Henrikorg1 »

Jeg har brugt dem med succes i ferskvand hvor jeg havde 2 stk 250 l akvastabil i en reol med et dobbelt hjul system lidt ala dem du linker til,desuden var der 2 stk 250 l akvastabil med spandpumpe og 2 stk 250 l drevet af bundfilter og luftpumpe for at teste mod hinanden og bio hjulene gjorde vandet en del klarere og vandværdierne bedre,nu er jeg ny inden for salt vand og har læst flere steder at luft bobler i dt er en no go og dem kan du ikke undgå med dette system medmindre du lader biohjulene sidde i enten sump eller refugium før en bobel fælde.
Jeg har 2 sæt liggende begge med dobbelt hjul det ene nyt det andet brugt hvis du er interreseret i at prøve det ?
Minus er hvis du har bred bølge bryder kant på kan de ikke monteres på kanten,de kan lige gå over alukanten på en 250 liter akvastabil akvarium.
T-Svendborg
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2008

Re: Erfaringer med Bio wheels

Indlæg af T-Svendborg »

Kan godt bruges, men skal rengøres jævnligt.

Skumfiltre er som regel ikke noget der er populært at bruge, da det vil være endnu en kilde til nitrat, hvis det ikke bliver rengjort.
Mvh.
Thomas Larsen
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"