pvc skal sammles

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: fyn

pvc skal sammles

Indlæg af Claus H »

Har lige fået mit nye akvarie i dag :D
har et spørgsmål , jeg skal sammle gemmenføringenern der er en plastskive og en gummiskive er det rigtigt at sætte plastskiven inden i overløb og gummiskiven underakvariet, og hvor voldsomt skal det skrues sammen

og så lige et til, når der er limet med pvc lim hvor længe skal det så tørre , sikkert giftigt for fisk

Claus

Tunze med control søges
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N

Indlæg af Morten P. »

Jeg har altid monteret gennemføringer med plastskiven inde i akvariet, og gummiringen udenfor.

Mht. pvc-lim så kan en limet overgang benyttes indenfor få timer efter at du har limet den, så længe der ikke er tryk i røret. Dvs. et limet tilbageløbsrør hvor en pumpe presser vand fra sumpen til akvariet skal hærde længere end et overløbsrør, hvor vandet løber passivt ned igennem.

Håber det giver mening.

/Morten.
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: fyn

Indlæg af Claus H »

oki , lyder fint
jeg bikser lidt med det nu, men jeg har slet ikke en nøgle der er stor nok til de fittings (25mm) sel ikke den store svensknøgle passser

nogen forslag , og skal det strammes meget stramt
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

stram det med fingerne hårdt ikke mere end det ingen værktøj!
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Den korrekte måde er at gummipakningen sidder indvendigt (på vædskesiden) men mange monterer den udvendigt for at undgå at pakningen bliver mør med tiden. Omløberen skal bare spændes med håndkraft som skrevet ovenover. Limen er tør efter få minuter og gennemhærdet efter 24 timer, der er ingen problemer med at fylde vand på efter en times tid.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"