Akvariet er 28,5x20x18, altså 10 liter, 20cm højt.
Jeg ville putte 15 3w LED'er i i forskellige farver, så jeg får et fuldspektret lys.
Det er selvfølgelig alt for meget, men der kommer potentiometre på, så jeg kan skrue ned til det, jeg skal bruge. Hellere for meget end for lidt

Men hvor meget skal jeg skrue den ned til? 15w?
Man går vel efter 1w pr. liter?
Men jeg havde en 8w sparepære over akvariet(ca. 4 cm til overfladen), og der begyndte min galaxae, der står 1 cm. under overfladen, at se forbrændt ud. Den ser meget bedre ud, nu hvor lampen er hævet omkring 15 cm.
Og så har jeg jo været inde og læse om SPS'ernes beskyttende farvelag. Der stod, at UV-A gav de koraller, der har det lag mere farve, men skadede de andre.
Så er det vel ikke noget, jeg bør eksperimentere med, når jeg har stort set alle slags koraller?
Men hvis det ikke er, hvor mange 3W LED'er skal jeg så have? Og kan jeg bruge disse?
http://www.ebay.com/itm/3W-Ultra-Violet ... 35c6cb03b2" onclick="window.open(this.href);return false;
Og vil en 405nm diode give UV-A?
Dem havde jeg tænkt mig at have 2 af, men hvis de gør, må jeg jo lade være af hensyn tl alle LPS'erne og blødkorallerne...
Eller lave nogle spots...
Men hvordan er jeg sikker på ikke selv at få kræft eller noget andet skidt?
Håber i har nogle svar...
På forhånd tak