Riser i et boyu HS-60

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Riser i et boyu HS-60

Indlæg af smukfisk »

Hej Alle

Er der nogen der har prøvet at poler et akryl akvarie hvor der er et par riser inde i akvariet?
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
kgkj
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Riser i et boyu HS-60

Indlæg af kgkj »

Du kan godt poler et akryl akvarie, men hvis ridserene er dybe er det ikke sikkeret du kan poler dem helt væk, du vil nok kunne gøre dem mindre synlig.
Sørg for alt i verden at poler MEGET langsomt og hold masser af pauser, der skal ikke meget til før at akryl begynder at smelte og så bliver det MEGET grimt..
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

kgkj skrev:Du kan godt poler et akryl akvarie, men hvis ridserene er dybe er det ikke sikkeret du kan poler dem helt væk, du vil nok kunne gøre dem mindre synlig.
Sørg for alt i verden at poler MEGET langsomt og hold masser af pauser, der skal ikke meget til før at akryl begynder at smelte og så bliver det MEGET grimt..

Takker, hvad poler du med af væske på maskinen?
har hørt man også kan bruge lige meget fin våd-sandpapir.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
kgkj
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12

Indlæg af kgkj »

Meget fin våd-sandpapir kan du godt bruge til en start, men jeg ville slutte at med at poler med maskine, med et meget fint poler middel.

Du skal nok bare lige tænke over at du kan risiker at du får mange ridser i akvariet hvis du bruger sandpapir, derfor kræver det nok noget mere polering hvis du bruger sandpapir, du kan nok også bedre slippe af med dine ridser hvis du bruger sandpapir først.
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

kgkj skrev:Meget fin våd-sandpapir kan du godt bruge til en start, men jeg ville slutte at med at poler med maskine, med et meget fint poler middel.

Du skal nok bare lige tænke over at du kan risiker at du får mange ridser i akvariet hvis du bruger sandpapir, derfor kræver det nok noget mere polering hvis du bruger sandpapir, du kan nok også bedre slippe af med dine ridser hvis du bruger sandpapir først.

Super mange tak
Hvad for noget poler middel ville du anbefale?
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
kgkj
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12

Indlæg af kgkj »

Jeg faldt lige over dette her http://www.gamebits.dk/shop/5-renseprodukter-788c1.html jeg ved ikke hvor godt det er, bauhaus sælger også sådan noget lappe noget som man bruger UV lys på, du kan prøve at læse om det..
Brugeravatar
kgkj
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12

Indlæg af kgkj »

smukfisk skrev:
kgkj skrev:Meget fin våd-sandpapir kan du godt bruge til en start, men jeg ville slutte at med at poler med maskine, med et meget fint poler middel.

Super mange tak
Jeg tror jeg vil tage i mit lokale byggemarked eller farvehandel og snakke med dem.
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

kgkj skrev:
smukfisk skrev:

Super mange tak
Jeg tror jeg vil tage i mit lokale byggemarked eller farvehandel og snakke med dem.

Hej
dem har jeg lige snakket med nu og det kan kun fra 3M polermiddel og det vil ikke sige hvor mange gange man skal skylle efter for ikke der sidder noget når fiskene kommer i.
Der er selvfølgelig noget stof i som ikke er godt for fiskene.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
Miwes
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 1985

Indlæg af Miwes »

Her en lidt speciel video, hvor der bliver poleret, men det bliver man ikke meget klogere på ;-)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

Miwes skrev:Her en lidt speciel video, hvor der bliver poleret, men det bliver man ikke meget klogere på ;-)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker for video, men jeg har snakket med jim fra LA fish guys og han er lige ved at finde ud af noget.
:-)
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af pasex »

Jeg har poleret acryl op flere gang. Skriv pm for mere info.men alm lak rens til bilrn er drt der virker bedst..
Brugeravatar
smukfisk
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af smukfisk »

pasex skrev:Jeg har poleret acryl op flere gang. Skriv pm for mere info.men alm lak rens til bilrn er drt der virker bedst..

Hej Rasmus
Jeg har sendt dig en PM..
:-)
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"