Se min vedlagte skitse
Kan jeg så bruge den sidste plade til nået ?mads-fisk skrev:Jeg ville ikke lade den sidste plade i bobbelfælden gå helt ned til bunden, da det betyder, at vandet skal løbe over pladen, og dermed vil plaske ned i returkammeret, hvilket blot kan forårsage endnu flere bobler.
Jeg ville fjerne den sidste plade i bobbelfælden.Lunds skrev:Kan jeg så bruge den sidste plade til nået ?mads-fisk skrev:Jeg ville ikke lade den sidste plade i bobbelfælden gå helt ned til bunden, da det betyder, at vandet skal løbe over pladen, og dermed vil plaske ned i returkammeret, hvilket blot kan forårsage endnu flere bobler.
Er det ikke et spørgsmål om hvor høj min nivau forskel på vandstanden i returkammer og pladen er ?
Kunne jeg ikke lave mine skilleplader lavere og dermed sænke vandstanden i sumpen.mads-fisk skrev:Jeg ville fjerne den sidste plade i bobbelfælden.Lunds skrev:Kan jeg så bruge den sidste plade til nået ?mads-fisk skrev:Jeg ville ikke lade den sidste plade i bobbelfælden gå helt ned til bunden, da det betyder, at vandet skal løbe over pladen, og dermed vil plaske ned i returkammeret, hvilket blot kan forårsage endnu flere bobler.
Er det ikke et spørgsmål om hvor høj min nivau forskel på vandstanden i returkammer og pladen er ?
Jo hvis vandstanden er høj nok i returkammeret, vil det selvfølgeligt ikke plaske, men hvis du i forvejen har lidt rigeligt vand i sumpen i forhold til overløbsvandet ved strømsvigt, ville det jo være meget godt, at kunne sænke vandstanden lidt i overløbet, hvor vandstanden ellers ikke behøver at være særlig høj.