Hjælp med sump

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
kgkj
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2013

Hjælp med sump

Indlæg af kgkj »

Jeg har bestemt mig for at jeg vil har en sump til mit lille 30L. nano saltvands akvarie. Sumpen skal være i et akvarie som måler 50X30X30 dvs. 45L. men da jeg aldrig har lavet en sump til saltvand, så vil jeg godt bede om hjælp med at indrette sumpen så jeg får mest mulig indhold i denne da den jo kun er på 45L. der skal være plads til min skummer som skal ha et rum som måler 36 cm. høj og 13 cm. bred 13 cm. dyb.

Jeg har selv lavet en tegning som kan ses her, det er mit forslag til hvordan jeg ville mene den skal se ud.
sump.png
jascore
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
14
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Hjælp med sump

Indlæg af jascore »

Jeg syntes det ser meget fornuftigt ud. jeg forstår dog ikke lige helt opdelingen af det store rum. Jeg ville nok stadig føre vandet fra skummer rum hen hvor du gør nu, men droppe opdelingen og så lave et stort refugium, men jeg ved ikke lige hvad du havde i tankerne i forhold til den opdeling :-D
375l hovedtank. 100 liter display refugium. 100l sump og en masse diy
Brugeravatar
kgkj
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12

Indlæg af kgkj »

jascore skrev:Jeg syntes det ser meget fornuftigt ud. jeg forstår dog ikke lige helt opdelingen af det store rum. Jeg ville nok stadig føre vandet fra skummer rum hen hvor du gør nu, men droppe opdelingen og så lave et stort refugium, men jeg ved ikke lige hvad du havde i tankerne i forhold til den opdeling :-D
Min plan var at der skulle være LS i den første rum og Caulerpa i det andet rum.
Brugeravatar
kgkj
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12

Indlæg af kgkj »

Jeg har lavet lidt om på opbygningen på min sump for at få så meget ud af den da den jo kun bliver på 45L. Er der nogen som kan se om det ser fornuftigt ud, som lige vil smide et svar..
sump1.png
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"