Bb eller sandbund

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2008

Bb eller sandbund

Indlæg af Hofmann »

Bb eller sandbund. Ved der er delte meninger om dette. Hvad bruger i og hvorfor det frem for det andet....????
Selv er jeg startet uden og tænkte det var nemmere en sand da jeg syntes det mange gange er lidt sværd at holde det RIGTIG hvidt.
Men nu er jeg kommet i tvivl for jeg syntes jo det ser rigtig flot ud med det hvide sand... :beer:
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Bb eller sandbund

Indlæg af Ryom »

Har kørt ca 1 år med BB. Men nu hvor jeg har startet et nyt op er der kommet sand i. Synes bare det er pænere.

Ryom
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Jeg har lavet om på mit (efter råd ), så den foreste halvdel er med sand og den bagerste del er bb.. :wink: .
Morten
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

MoG skrev:Jeg har lavet om på mit (efter råd ), så den foreste halvdel er med sand og den bagerste del er bb.. :wink: .
+1
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Hofmann »

MoG skrev:Jeg har lavet om på mit (efter råd ), så den foreste halvdel er med sand og den bagerste del er bb.. :wink: .
Ok hvad er lige fordelen i at kun halvdelen er sand???
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Det er, at du ikke har en sandbund hvor der kan ophobe sig en masse skidt..! Eks. Bag sten osv.. Men ved at kører 50/50 hhv. Med og uden sand, så har du stadig en pæn sandbund forrest.
Morten
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

BB for life!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
friborg
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12
Postnummer: 7000 Fredericia

Indlæg af friborg »

Nu spør jeg lidt dumt men hva er bb
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

BB er hvis du ikke har bundlag i :)
friborg
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12
Postnummer: 7000 Fredericia

Indlæg af friborg »

Når ja bar bund :)
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Er det en ny trend det der BB gøgl?

Aqua Lene, altså ikke Sopranos her fra forum men Lene Nystrøm, Britney Spears, Christina Aquilera og vores allesammens Paradise Amalie har jo stået frem for nylig og fortalt de er til BB.

Med sådanne babes synes jeg da det er ganske lækkert, men at MarkGrethe og Peder også er med på den mode, havde jeg altså ikke behøvet at vide. Jeg kan også sagtens undvære viden om, at kun er til BB på den bageste halvdel.
Med eller uden klammo er det billeder jeg ikke ønsker på nethinden :shock: :scream: :eek: .
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

det er en gammel trend som 30 gange i timen sps flow :W sps koraller og lignende er ådselsædere der ikke kan bevæge sig :f2:
BB har stadig næring til stede men akvariet har ikke nok mængde kryb i vandet eller omkring de dekorative levendesten til at ta sig af at genbruge det hele,mdet er et par måder man kan ordne det på,den første er helt klart at fjerne "problemet" med at suge det ud mekanisk eller med en slags mekanisk filter er det tilfældet så er det nærmest nødvendig med daglig rengøring så bakterier ikke nedbryder detritus hvilket blot smider nœring tilbage til vandet og er man først begyndt på det er rutinen sat så længe man gidder.
Den anden måde er at opsætte et naturlig system DVS et system der tar sig af detritus og nedbryder det til næring som genoptages i andre organismer(organismer der lever i sand bla. :biggrin: ,i processen vil næring blive metaboliseret og konverteret til gas der frigives fra organismer,noget af den gas som carbondioxid afgasses simpelthen fra systemet andet som den lidt mer mærkelige ammoniak opløses i vandet og brydes evt ned til nitrogen gas og afgasses fra akvariet,det kan være noget som fosfat og mineraler bliver optaget af organismer der kan trækkes ud af systemet hvilket fjerner den sidste næring der ikke kan slippe væk via gas og til sidst men ikke mindst noe overskydende næring akkumulerer i vandet for så at blive taget af en skummer eller vandskifte
Senest rettet af ole kekkonen søn 18. nov 2012 20:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

PoulD skrev:Er det en ny trend det der BB gøgl?

Aqua Lene, altså ikke Sopranos her fra forum men Lene Nystrøm, Britney Spears, Christina Aquilera og vores allesammens Paradise Amalie har jo stået frem for nylig og fortalt de er til BB.

Med sådanne babes synes jeg da det er ganske lækkert, men at MarkGrethe og Peder også er med på den mode, havde jeg altså ikke behøvet at vide. Jeg kan også sagtens undvære viden om, at kun er til BB på den bageste halvdel.
Med eller uden klammo er det billeder jeg ikke ønsker på nethinden :shock: :scream: :eek: .

Hahaha Poul

Kan du forestille dig en halvfed Eunice og 2 søpunge :h

Pede(bb)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Det er fordi jeg lige har været i Patong ;)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"