Så lavede Hugo'en sit sidste spøjse nummer....R.I.P

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Så lavede Hugo'en sit sidste spøjse nummer....R.I.P

Indlæg af MoG »

I tror fandme det løgn det her...

Vores kære Hugo har været Konge af baljen siden den spæde start for 5 måneder siden.. Den er jo ganske underholdende med dens opførsel, såsom når den hopper i overløbet og tæver en gul kirurg i ny og næ.. :wink: Nå men Hugo forsvandt pludselig for en uges tid siden og der har intet spor været af den siden.. jeg synes da det var en skam, men havde sådan set afskrevet den da jeg har hørt flere der pludselig har mistet deres Hugo på stuegulvet eller hvor den bare er sporløst forsvundet... :smart:

Nå... men så her til morgen går jeg som vanligt ind og kigger til baljen.. jeg har midlertidigt en 25 liters dunk stående med ferskvand ved siden af, hvor osmolatoren hiver vand fra.. OG HVAD SER JEG I DUNKEN::!! jo satme så.. hugo'en ligger fandme i dunken, på bunden ved siden af osmolatorpumpen! Det vil sige at den er hoppet ud af akvariet og har ramt ned i tragten i toppen af dunken som jeg tilfældigvis havde ladet sidde.. og derefter videre ned i dunken!? :) dens sidste minutter har nok ikke været de sjoveste.. først kommer den til at hoppe ud af akvariet og lander i tragten og tænker pis!! hvorefter glæden må have været stor da den rammer vandet i dunken.. bare sur mås, at det var ferskvand... se billederne under...
Vedhæftede filer
20121012_072756.jpg
20121012_072810.jpg
Morten
Brugeravatar
akemedes
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Græsted

Re: Så lavede Hugo'en sit sidste spøjse nummer....R.I.P

Indlæg af akemedes »

Hehe, livets små op og ned turer.. ;)
Hvad er det forresten for en osmolator du brger, søger nemlig selv en der kan komme ned i en 25 liter spand.. ?
Intet vand til mig lige pt.

Det er ingen skam at spørge.. :)
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Indlæg af bima »

akemedes skrev:Hehe, livets små op og ned turer.. ;)
Hvad er det forresten for en osmolator du brger, søger nemlig selv en der kan komme ned i en 25 liter spand.. ?
Det ligner rigtigt meget Tunzes den der
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2740 Skovlunde

Indlæg af permadsen12 »

Det er nu heller ikke særlig hensynsfuldt, at du bare skriver "vand" på dunken :T, så skal det jo prøves af. Men den må da score et 12-tal for den tekniske udførelse, og for at kunne ramme plet. Ren tegnefilm.

Sur nederste del af ryggen.

:)
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

akemedes skrev:Hehe, livets små op og ned turer.. ;)

Det er en Tunze 3155. Den kan lige akkurat gå igennem på mm.! jeg var nødt til at file indvendigt i toppen/hullet med en grov fil, for at den kunne komme igennem.. det skal lige siges at det er en dunk fra byggemarkedet, den er lige en anelse større i åbningen end f.eks. den 25liters dunk jeg har købt hos Decocean (der kan den ikke komme igennem da åbningen er noget mindre!). Så tag en tur i XL-byg og køb en 25 liters dunk med sort låg og giv den 5 min. med en grov fil, så er der fri passage til pumpen og du kan stadig sætte låg på! :wink:
Morten
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

permadsen12 skrev:Det er nu heller ikke særlig hensynsfuldt, at du bare skriver "vand" på dunken :T, så skal det jo prøves af. Men den må da score et 12-tal for den tekniske udførelse, og for at kunne ramme plet. Ren tegnefilm.

Sur nederste del af ryggen.

:)
Nej, det er sgu tarveligt.. jeg burde have skrevet FERSKVAND! :biggrin: Men jo, den tekniske udførelse må siges at være perfekt! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Morten du er en international forbryder og du burde dømmes ved Domstolen i Haag :naughty:

Det er slemt nok at du skriver vand på dunken, men derudover placerer du så også lige en åleruse ovenpå :shock: Stakkels Hugo har jo ikke haft en chance. Det efterlever bestemt ikke intentionerne i de to internationale aftaler fra 1998 med henholdsvis Canada og Den Russiske Føderation og USA om fastsættelse af standarder for human fældefangst på internationalt plan.

Derudover indeholder dansk lov om jagt og vildtforvaltning, lovbekendtgørelse nr. 114 af 28. januar 1997, rent faktisk en regel om, at nedlæggelse eller ombringelse af vildt kun må finde sted med skydevåben - og altså ikke ved brug af fælder.

Det må dæleme også være meget tæt på at falde ind under rådets forordning (EØF) nr. 3254/91 af 4. november 1991 ((EFT L 308 af 09.11.1991, s. 1.)) om forbud mod anvendelse af rævesakse og lign.

@Akemedes: Campingbutikker har masser af pumper fra omkring 130 kr. som kan gå ned i dunke. Se f.eks her : http://www.campingshop.dk/vandpumper.aspx
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"