Klovn og anemone
- Nadia
- Rev Rokke
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Klovn og anemone
Jeg købte igår to klovne og deres (eller den enes) tilhørende hjem, en hvid andemone. Igår kunne anemonen slet ikke få lov til at sætte sig fast fordi klovnen er ret voldsom ved den. Jeg fangede klovnen et lille stykke tid og lod anemone sætte sig. Det hele gik fint, indtil jeg vågende imorges, og så anemonen ligge og flyder midt i akvariet. Klovnen banker stadig rundt i den, og den har ingen chance for at sætte sig fast til noget, og defor ruller den i stedet rundt i sandet. Skal jeg lade den være og håbe at det kommer eller skal jeg gøre noget?
Klovne kan være barske ved en ny anemone - ikke af ond vilje, men af ren iver efter at boltre sig i den dejlige anemone. Jeg tror den eneste løsning er at tage klovnene ud eller bygge et gitter omkring anemonen indtil den sidder ordentlig fast igen.
BTW: Hvis anemonen er helt hvid, har den det sikkert ikke alt for godt i forvejen...
BTW: Hvis anemonen er helt hvid, har den det sikkert ikke alt for godt i forvejen...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
min var osse helt hvid den skiftede til en grim brun farve med tiden sååå bliv ike alt for glad fordi den er hvid... mht om man kan hjælpe den med at sætte sig fast kan du sætte den forsigtigt mellem 2 sten altså ikke at du sætter en sten oven på hvis du forstår
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: vordingborg
anemoner vil gennerelt flyde med strømmen til de finder et sted der opfylder deres levebetingelser og som regel kan man lige så godt opgive at placere dem hvor man selv synes det stresser den nok bare endu mere hver gang du rører den. lad den bare være og klovnen også hvis den ikke kan overleve at klovnen tilbeder den vil den sandsynligvis dø under alle omstændigheder.