Holder på å blande opp 400 liter til ett
vandskift i systemet her i nuet,men det er første gang jig prøver det,så er det sagt!
Er lige kommet mig hjem fra en af mine "danmarksturer",og købte da med mig 340 kg af dette saltet som en prøve.
Haver ikke målt vandet for parametere enda,men visuelt så langt..
Det jig obderverte er att saltet er fordelet i 3 uavhengige vakumerte poser i kartongen det ligger i,noget jig synes var "alright" med tanke på att det da holder sig tørt og klumpfritt vis man ikke bruger alt med en gang,efter å have åpnet esken.
Visuelt virket det lit grovkornet og svakt gult ved første øjekast når jig åpnet posene,men ser ud til å oppløse sig fint i 120 liters fatene jig blander oppi,og ser ikke ud til å give aflejringer/snavs som blandt andet saltet fra D-D gjør.
Blandet sammen osmosevand og salt i fatene sent i går kveld,og stått som det plejer med hver sin aquabee 2000 pumpe oppi siden da(plejer av vane å blande ud dagen før i baljene mine).
I dag ser det "klart ud" i dunkene,og efter hva jig kan se så langt ser jig ikke noget til den gulfarven som jig først reageret på da det lå tørt i sine poser.
Lenger er jig ikke kommet enda,men tager ett godt vanskift i løbet af dagen er planen min.
Nu kører jo jig
Balling,så Kh,Ca,Mg og diverse tilsettninger bliver jo kontinuerligt tilført sumpen 24/7 i intervaller,så vandverdier opprettholdes jo med Ballingen her hos mig,efter forbrug.
Men ud ifra det jig haver hørt og lest,ser det ud for att tørrstoffet er tilsatt de viktige verdier indenfor kravet jig forbinder med ett godt udgangspunkt på salt.
Og fin pris var det på saltet,noget jig liker med 400 liter vanbytte i ugen her hos mig,så det utgør lidt penge i løbet af ett år..