pincet fisk - hjææælp

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

pincet fisk - hjææælp

Indlæg af noooze »

fik en pincet fisk den anden dag, og den var fin og frisk at se på

indtil igår havde den ikke spist noget - men svømmede fint rundt og kiggede i alle åbninger og ledte efter mad.

jeg ved også at den havde spist lidt rør orme så helt døden nær var den ikke.

idag kommer den først frem da hqien tænder, og den har sår på hele den ene side, og gemmer sig oppe ved vand overfladen bag en pumpe - den ser meget sølle ud

tænker at den måske har været i klørne på en anemone - eller lign

hvad skal jeg gøre ?

overvejde om jeg skulle putte den i sumpen, og sørge for lidt godt mad til den eller hva ?

har én gang prøvet at have alle 120 kg sten op for at finde en naso der lå under den aller sidste sten - det har jeg ikke lyst til igen
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
21
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Pincetfisk er desværre temmelig sarte fisk. Hvis den er meget sølle, tror jeg desværre kun, at der er en vej ud af det; nemlig aflivning.

Har du evt. en fisk, der jager den op bag pumpen så snart, den kommer frem? Ellers kunne en fedekur i sumpen være en mulighed, hvis du kan få den til at spise f.eks. artemia eller røde myggelarver. Det sidste kan være godt til at vække pincetfisks appetit.
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af noooze »

jeg har en agressiv japaner kirug - men siden den har været i, har den brugt hele dagen foran spejlet - kun afbrudt af at æde

så jeg er 120 % sikker på at den ikke er skyld i det - går svømmede pincet fisken fredeligt forbi den uden problemer

undre mig meget over at den er så skræmmet på siden. tænker at den enten er blevet blæst ind i en skarp sten af min tunze 6100 ( det skete for min naso , men den overlevede unde problemer det uheld, og passede godt på ) eller den har været i yderst nærkontakt med min sulten anemone ( der pga dens nye placering ikke har fået en reje de sidste 14 dage )

jeg renser ud i sumpen, og så kommer den derned - så smider jeg en frisk musling ned til den og prøver med lidt mere artemia
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg mistede min Naso på nogenlunde samme måde. Der skete det endda midt på dagen, og ingen andre fisk jagede dem,
Dagen efter var den væk og er ikke set siden
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

noooze skrev:jeg renser ud i sumpen, og så kommer den derned - så smider jeg en frisk musling ned til den og prøver med lidt mere artemia
Lyder som en plan !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af noooze »

nå den er død

pis også. men den havde fået nogle kraftige ridser i nat - gad vide om anemonen skal ha en reje snart ?
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Øv træls. Hvad med din M.Tuka er den stadig blandt os?
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af noooze »

yes det er det eneste der lever nu fra den sending.

foxface var helt sikkert håndteret forkert hos leverandøren - monster skrammet og en sure looser, fra den kom i baljen

og pincetten har været ude på ballade i nat - hvad og hvorfor vides ikke - men igår var den super og idag død af sine skrammer

men tukaen er helt fin - den stimer med chromis og afprøver alt hvad der kommer i baljen
overfodre helt sikkert - men da det meste er nyklækket artemia så gøre det ikke så meget - kan se at mandarinen er vild med det, da den nu er meget meget mere fremme :)

håber da helt sikkert på at tuka'en kommer helt over på frost og flage, så jeg kan automatisere lidt foder til den i løbet af dagen
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"