Det er min plan at jeg skal lave 4 ens LED lamper til at oplyse nogle ferskvand akvarier og terrarier, men da jeg vil bygge det med cree LED'er kunne det være i kunne hjælpe især med valg af primært størrelse af driver og muligvis antal LED'er i hver lampe.
Det er min plan at bruge Cree CW, NW og muligvis nogle RB til nattebelysning, en Meanwell power supply i LPF serien.
Billede over antal Dioder og med mere
https://docs.google.com/open?id=0ByBQQe ... UJ2bVVfbGc
(sat ind med google doc og alle burde have adgang fra linket)
Hver af de store farvede firkanter udgør en lampe og de hvide led symboler er CW, Gul er NW og blå er RB dioder. Placeringen på tegningen er ikke placeringen på lampen men en opstilling af antal og forbindelse.
Som i kan se vil jeg have disse 4 lamper til at køre i en blandet serie/parallel forbindelse også derfor jeg har indsat en sikring for hver serie forbindelse

Det var min plan at gå ud fra at køre med et forbrug på ca 1000mA (100 over eller under gør intet) over hver diode og med fin sikringer på 1250 mA derved burde jeg sikre mod miste mere end en led hvis uheldet er ude.
ferskvand akvarierne som de skal oplyse får nogle dimensioner på ca 120x30x40, som skal indeholde rejer/krabs og et med guppy'er/sværddrager hvis der er nogle der har erfaringer med disse og self med planterne til disse angående antal LED'er og farver

Ved godt det ikke lige er saltvand akvarier og sådan men håber i kan hjælpe en smule alligevel ;D
Hilsen Michael