Crubbe skrev:Hej alle.
Har netop fået startet mit nye 385 liters saltvandsakvarie op. Det er første gang jeg kaster mig ud i denne verden hvorfor jeg håber I vil hjælpe?
For en uges tid siden fik jeg de ventede brunalger - nu går mit spørgsmål så på hvor lang tid man har dem før den grønne alge periode kommer? Har forsøgt at finde ud af det her på forum og på nettet men uden succes. Jeg formoder at det varierer men det kunne være rart ca. at vide hvor lang tid og om man evt. kan gøre noget for at fremskynde processen?
Mvh
Crubbe

Hejsa,
Velkommen til denne dybt afhængige og skønne salte verden
Det kan, som du selv er inde på, variere meget fra akvarie til akvarie, men synes nu oftest, at en indkøring varer omkring de halvanden måned

Jo længere tid det får lov at indkøre uden noget levende jo bedre - men vil sige en god halvanden måned, eller når værdierne er vinkel
Jeg synes, at du skal kigge denne tråd igennem, hvor jeg tilføjet forskellige links til diverse begynder spørgsmål m.m.:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=918
Til sidst vil jeg bare sige, at du skal sætte dig på dine hænder og få læst en masse, da den vigtigste ingrediens i saltvandshobbyen er
tålmodighed 
Du ønskes held og lykke med akvariet