Men efter jeg har skiftet vandet er mine koraller begyndt at hænge og nogle har bare trukket sig helt sammen.

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig og sige hvad jeg kan gøre.
Mvh. Anne Amalie
OBS:
Akvariet har kørt i 2år
Du skal tænke på, at hvis du hæver PH så er det kun den du får på plads. Du får ikke gjort noget ved det som har givet PH faldet. Hvis det altså er et fald der er sket.AnneAmalie skrev:Alt saltet var nok ikke helt opløst.
Citat De fleste af korallerne har været i siden vi startede det. det vil sige 2 år. Men ved ikke om det har noget at gøre med det er første gang der bliver skiftet vand.
Det er et ret stort vandskift du har foretaget. Ca 30%. ( 40L ud af 130L med fradrag for sten mv)
Husk på, at dit akvarie er ikke vant til at der bliver skiftet vand og så kan et vand skift af den størrelse give et for stort udsving og så har du en ubalance.
Det kunne være grunden til at dine koraller reagerer som de gør.
Citat: Har målt min PH værdie og salt indholdet et par gange siden jeg skiftede vand. og begge dele er lidt for lavt.
Men tilsætter Buff for at få PH'en op, det har jeg fået afvide jeg skal gøre nemlig.
hvis du vil monitere en specifik ion er det bedst at göre det samme tidspunkt dag til dag saa det kan sammenlignes,foreksempel hvis ca dropper saa kan du se det dag fra dag og saa kan du tilsaette den maengde der mangler,selvfölgelig skal det vaere sjovt og der vil vaere tilsvarende aendring i kh maaske ogsaa magnesium.AnneAmalie skrev:Min PH har lagt på ca. 8 i lang tid, men vil bare gerne have den op på det den skal være.
de fleste eller alle polypper skal ha foder og maengden af foder der bliver transporteret rundt er lille samt individet maa betragtes som en hel organismeAnneAmalie skrev: Er der nogle der har et godt råd til hvad jeg kan gøre for at holde min sclero i live?.
ole. skrev:hvis du vil monitere en specifik ion er det bedst at göre det samme tidspunkt dag til dag saa det kan sammenlignes,foreksempel hvis ca dropper saa kan du se det dag fra dag og saa kan du tilsaette den maengde der mangler,selvfölgelig skal det vaere sjovt og der vil vaere tilsvarende aendring i kh maaske ogsaa magnesium.AnneAmalie skrev:Min PH har lagt på ca. 8 i lang tid, men vil bare gerne have den op på det den skal være.
först drypper du meget langsomt den udvalgte karbonat buffer et sted i akvariet med god omröring saa det maelkede vand oplöses hurtig bagefter maa du bruge en höjere koncentreret calcium ion sammensaetning.de to dele maa opbevares hver for sig og doseres hver for sig det gir höje calcium vaerdier samt vedligeholder kh.det er flere maader at dosere calcium paa en gammel maade kaldes for kalkwasser metoden,pröv ogsaa at sög pa balling eller kalkreaktor.har du mange stenkoraller maa du monitere vaerdier ofte men som sagt den letteste maade at korrigere en ubalance i vaerdierne er med et vandskifte brug det billigste salt du kan finde,magnesium foreksempel i ren form kan vaere pebret og man skal af og til bruge meget af det for at det gir ryk i vaerdierne og nogen herinde har sammenlignet det med en saakaldt ketchup effekt
de fleste eller alle polypper skal ha foder og maengden af foder der bliver transporteret rundt er lille samt individet maa betragtes som en hel organismeAnneAmalie skrev: Er der nogle der har et godt råd til hvad jeg kan gøre for at holde min sclero i live?.
levende phytoplankton er som regel bedre en det döde stads og mindre skyld i at skabe problemer
held og lykke