Meget ivrige Klovner

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Meget ivrige Klovner

Indlæg af Chrissy62 »

Jeg har et klovnepar Occelaris. De er meget ivrige med at lege og har en hvid tæppeanemone de leger i. De har været så voldsomme ved den, at den har trukket sig helt sammen til en lille kugle, og de prøver forgæves at få den til at åbne sig, så de kan lege i den igen.

Herefter har hunnen møvet alt sandet væk foran anemonen så der er et stort hul ned i sandet, sikkert for at lægge æg. Anemonen har så prøvet at trække sig væk, men vi fik fat i den, inden den forsvandt ind bagved vores søjler. Vi skubbede sandet på plads igen og lagde den, hvor den genre vil ligge, og hvor den lå før, men klovnehunnen gik så igang med endnu en omgang sand væk projekt, så anemonen fløj rundt i vandet og langt ind i en hule inde i en søjle..nu ligger den så derinde, og klovnerne har problemer med at lege i den..vi andre kan ikke rigtig se den og nyde den, så det er lidt ærgerligt.

har I nogle gode ideer til, hvordan vi får anemonen og klovnerne til at danne symbiose igen, uden de er så voldsomme ved den? :?
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2009

Re: Meget ivrige Klovner

Indlæg af johanne86 »

Jeg har haft en maroon klovnefisk som var for hård ved en bobleanemone. Vi kom af med fisken men anemonen kom sig aldrig igen. Nogle gange er klovnefiskene bare for hårde ved dem. Det næste sæt klovne vi fik var helt tydeligt meget mere rolige ved deres anemone, så mit råd er: op med fisken og i med en anden når anemonen er kommet sig! :)
Der er vist også en regel om at anemonerne helst skal være 15 cm i diameter før man skal sætte klovne i dem, men mine anemoner er nu noget mindre og det går fint.
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"