Klovnefisk muligvis ved at dø :( ?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2011
Klovnefisk muligvis ved at dø :( ?
Hej alle! Jeg tror muligvis min klovnefisk er ved at dø. Jeg har to og de er van til at trives sammen, også da jeg købte dem ved dyrhandlen gik de sammen. Der har altid været en magtkamp i mellem dem og det har været tydeligt at se, hvem der forblev som hunnen, den stærke. Lige indtil jeg fornylig fik en anemone i akvariet. Rollerne er som ændret. Den mindste i hierarkiet forelskede sig i anemonen, bruger den hele tiden mens den overlegne svømmede for sig selv. Nu er Rollerne pludseligt blevet vendt om. Nu er den mindste i hierarkiet gået hen og blev bossen og den angriber ofte den anden. Den er så angrebet, at der er taget flere bidder af dens hale og den døjer næsten med at svømme rundt, ligger mere i overfladen hvor den prøver at komme frem. Den holder sig også langt tilbage i akvariet og svømmer slet ikke så frit rundt som den gjorde før. Om natten gemmer den sig bag og under stenene. Flere gange har den sat sig fast i afløbet ind til skummeren. Jeg synes det er så synd for den, men ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre?! Fisken healer vel sin hale af sig selv igen med dagene der går eller kan jeg gøre noget for at styrke den? Jeg har haft den i sådan et save breeder rum/net, hvor den anden så ikke har kunne røre den, bare et par dage med håb om at den kom sig. Men i går tænkte jeg, at den ikke kunne blive der for evigt, så jeg lukkede den ud igen. Den anden angriber den voldsomt og jeg er bange for, at den skal dø. Den er bleg og ser ikke for godt ud. Hvad kan jeg gøre? Bare lade det gå naturens gang eller? Hjælp! :-/
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
Re: Klovnefisk muligvis ved at dø :( ?
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Er de hvad vi forstår ved alm. klovnfisk??
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2011
Det er percula, den ægteHelena skrev:Er de hvad vi forstår ved alm. klovnfisk??