Erfaringer med Biopellets?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions: 0
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Erfaringer med Biopellets?

Indlæg af pernoe1 »

Hej allesammen

Jeg er igang med at købe lidt stumper ind, så jeg efter sommeren kan starte mit 530 liters op igen (det blev sgu for trist uden salt)
Da jeg lukkede ned peakede Biopellets ret kraftigt, det var det nye vidundermiddel... Jeg nåede aldrig selv at prøve det, men synes
løbende jeg ser folk skifte deres reaktorer ud.

Hvad er Jeres erfaringer når nu de har haft nogle år på bagen? Er det noget der skal indregnes i mit setup? :-)

Mange hilsner

Christian
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Erfaringer med Biopellets?

Indlæg af Benny »

Nej, er det tydeligt nok :biggrin: jeg syntes du skal tænke macroalger, lidt VSV og en mega skummer i stedet for, men det er min mening, og der er helt sikkert andre der har en anden mening :)
Hilsen
Benny
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions: 48
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Det største problem var, at folk tilføjede pellets alt for hurtigt til deres systemer, hvilket desværre havde ret negativ virkning på korallerne. Hvis der startes langsomt op og der løbende bliver tilføjet nye pellets, som de bliver opbrugt, så tror jeg såmænd systemet fungerer fint. Men der findes mange veje til Rom - og som Benny er inde på, så er makroalger, vodka/sukker/eddike/younameit og en skummer måske nemmere at have med at gøre. Hvis det er, så har jeg en ny 1kg pose med Vertex pellets stående, som du kan købe med på lørdag.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

der findes ingen mirakkel middel i denne branche, zeo, vsv, biopellets, osv har alle deres fordele og ulemper. Det handler om man skal sætte sig ind i hvad det er, og hvordan det fungere. Selv har mit kørt rigtig godt med biopellets, og kender en 4-5 stykker der også køre med det uden problemer.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"