Forhandleres sendinger :)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Mikkel sloth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2010

Forhandleres sendinger :)

Indlæg af Mikkel sloth »

Hej allesammen :) jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg får ikke det store udad det når forhandlere skriver hvor de får deres nyeste sending fra :) Fx når de skriver Bali, Hawaii, osv osv :) Er der evt nogen der kort kan fortælle mig, hvilke fisk/koraller der evt kun findes det ene sted? således at man havde en smule forståelse for det info forhandleren skriver når de laver et indlæg herinde :)

Jeg ved udemærket godt, at det er et meget stort og bredt spørgsmål jeg kommer med, men jeg synes nu det ville hjælpe mig, ved fx at vide lidt mere om hvilke fisk, det er som forhandlerne de får hjem, når de fx siger de får fisk hjem fra indonesien, hawaii og lign :b

Det jeg egentlig spørger om i dette indlæg er:

- Hvilke populære fisk kommer fra hvilket område :)?
- Er der en tommelfingerregel omkring hvilke fisk der kommer hvorfra?
- andet info der vil kunne hjælpe mig til at finde rundt i det :)

Håber på en masse positiv feedback :)

Jeg ved man kan søge sig til en masse, men synes ikke jeg får det helt store udad det.
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Forhandleres sendinger :)

Indlæg af Moente »

Forhandlerne kunne i stedet gøre os (og dem selv!) den tjeneste at skrive, hvad de har fået i stedet for blot at skrive hvor de har fået en sending fra. Mange fisk findes i koralreve både på Hawaii og Bali f.eks. Vi får i og for sig intet ud af at få at vide at en forhandler har fået fisk fra Bali, og jeg synes faktisk det er direkte dovent kun at give os den info; tror ikke de får så meget ud af det.
Mvh Tobias
Brugeravatar
skod
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 9440 Aabybro
Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
Kontakt:

Indlæg af skod »

ved ikke om det kan hjælpe dig, men malawicarsten plejer at smide en liste op på hans hjemmeside når han for nye fisk. Ellers har han efterhånden en fin liste her med billeder oa info: http://www.malawicarsten.dk/test/default.asp?iId=GLGJEJ der står dog intet om hvor de er fra på dette link.
Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
Brugeravatar
gons
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 2400 København NV

Indlæg af gons »

det rigtigt de tit bar skriver landet,,, men sytes faktisk de forskellige forhandlere bliver bedre og bedre til at skrive hvilke eller nogle af de fisk der kommer eller er kommet hjem...
Mvh. Matias

why do we need a god when a universe consists of three simple things that are totally free? - Stephen Hawking
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Bonnie i Viborg har også en komplet liste hver gang på deres hjemmeside. Dog uden priser
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

I princippet kan en sending fra Bali indeholde alle fisk der bruges i saltvandsakvarier. Der sker nemlig en ganske stor reexport landene imellem. Men det sker vist mest mellem steder der ikke har så meget at byde på.
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Alexcpdk »

der er da stor forskel på fiskene afhængi hvor de er fra. f.eks. så lever gule kirurger og flamme kejsere kun ved hawaii, hvor imod der er palet kirurger i indonesien ( f.eks bali ) .... det samme gælder f.eks. rødehavet der er der de lilla kirurger og sohal osv, som ikke findes andre steder...

indonesien er efter min mening den "kedelige" hvor der findes de "normale" fisk, der altid er på hyllerne :)

syntes desuden også at det er meget rat at vide hvilket hav/sted ens fisk har svømmet rundt henne i veerden før den havnede i baljen i stuen.
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Hvis jeg var rigtigt saltvandskøbmand ville jeg tage billeder af min sending og lave en udførlig liste med priser og så holde min hjemmeside opdateret hver aften med hvad der var tilbage - men det er måske bare mig

Der er da ikke noget bedre end at sidde hjemme i sofaen og så finde ud af at den og sen forhandler lige har det der i tanken og så beslutte sådan en lørdag formiddag at det må man bare eje!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Switz
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
13
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Switz »

Bingocaller skrev:Hvis jeg var rigtigt saltvandskøbmand ville jeg tage billeder af min sending og lave en udførlig liste med priser og så holde min hjemmeside opdateret hver aften med hvad der var tilbage - men det er måske bare mig

Der er da ikke noget bedre end at sidde hjemme i sofaen og så finde ud af at den og sen forhandler lige har det der i tanken og så beslutte sådan en lørdag formiddag at det må man bare eje!

:beer: nemlig .
Brugeravatar
Dahl669
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 6740 Bramming

Indlæg af Dahl669 »

Prøv dette link http://dk.reeflex.net
Dan Dahl Nielsen
Percula 120
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Bingocaller skrev:Hvis jeg var rigtigt saltvandskøbmand ville jeg tage billeder af min sending og lave en udførlig liste med priser og så holde min hjemmeside opdateret hver aften med hvad der var tilbage - men det er måske bare mig

Har du overvejet om døgnet er længere for ejerne af akvariebutikker end for os andre?? Det er nødvendigt at det er det, hvis du vil have lavet sådan noget.
kommer der 15-20 kasser fisk, så kan jeg love dig for at det tager meget lang tid at pakke dem ud, og afklimatisere dem.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Men det skal de da alligevel - så kunne man da godt lige tage nogen billeder undervejs og knalde en pris på etc?

Det er sgu da ikke nogen undskyldning at det tager lang tid - det er vel det job de har valgt?

Og hvor tit er det lige de får en sendning hjem? Engang om ugen max? Det burde der da være tid til?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 4390 Vipperød

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Jeg syntes så også desværre at der er en lille tendens til at bla fisk kan være reserveret til venner, folk eller hvad man kalder det! når man så kommer er det lidt surt for man står med penge i hånden og gerne vil købe og så oven i at ha køre langt!men sådan er det jo man må vel bare være hurtiger :wink:
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Rønne
Kontakt:

Indlæg af hugo27th »

Tror de manglende priser er helt bevidst :-) de er jo købmænd!
RS 425 deluxe

Nyos 160-Cor20- pumpe apex controller HYDRA 26 LED
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Bingocaller skrev:Men det skal de da alligevel - så kunne man da godt lige tage nogen billeder undervejs og knalde en pris på etc?

Det er sgu da ikke nogen undskyldning at det tager lang tid - det er vel det job de har valgt?

Og hvor tit er det lige de får en sendning hjem? Engang om ugen max? Det burde der da være tid til?
Det skal de efter din mening.
En fisk der lige er lukket ud af posen, er ikke særlig fotogen, og ligner ofte noget der vil dø inden for få timer.
Men dagen efter er det en helt anden sag.

Det er de færreste der får sendinger hjem flere gange om ugen, om nogen overhovedet, men at forlange at de er i butikken fra klokken 9 om morgen og indtil 19-20 tiden for at pakke fisk ud. Og så bagefter skulle redigere billeder og opdatere en hjemmeside. Og igen være på plads i butikken klokken 9 om morgen for at du kan
hente en fisk. det er da langt udover hvad man kan forlange af folk. Hvis det var et stort firma var snakken nok noget anderledes, men da stort set alle butikker, drives som enkelt mands firmaer.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Øhh hvad tror du bageren - eller slagteren eller blomsterhandleren gør? De er sgu da i deres butik hele tiden
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Men nu går snakken ikke omkring det - snakken går på hvorledes man kunne blive en BEDRE forhandler - competitive edge over sine konkurrenter - og det får man kun hvis man lige er det bedre til at tiltrække sine kunder - deraf mit forslag
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

Lige lidt fra en insiter.

Det som ofte er problemet, er netop som Carsten siger. Når en sending ankommer er man på fra tidlig morgen til meget sen aften, dagen før har man travlt med import papirer samt gøre akvarier klar, dagen efter har man gang i salget, også når man sgu bare ikke den slags, desværre.
Også kan jeg nok også sige, at vi butiks gutter, ofte er røv dårlige til it :rolleyes:
Jeg ved da fra mig selv af, at jeg vildt gerne ville ha en motherfucker af en hjemmeside, men lister, billeder og beskrivelser, tips og tricks, meeeeeen, det koster meta meget tid og penge. Tid har man ikke så meget af når man passer biksen alene, og pengene vil man typisk hellere bruge på nye varer eller på bedre filter systemer. Var man en butik med flere ansatte, og en af disse var en haj til it, så tror jeg det var en super ide, men til den butik kommer, ingen Web lister.

Måske skal en af jer, slå sig sammen med en butik. Du laver listen, biksen giver lidt fisk osv. Som tak.

Jeg lavede en række foredrag i min butik omkring fisk og deres pasning samt lokalitet. det Kan i måske opfordre lokal butikken om at gøre. Her kan man gennemgå fiskene og de geografiske områder. Eller betale mig for at komme :Peace:
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Brugeravatar
Munthe
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Hvidovre/Thailand

Indlæg af Munthe »

Bingocaller skrev:Men nu går snakken ikke omkring det - snakken går på hvorledes man kunne blive en BEDRE forhandler - competitive edge over sine konkurrenter - og det får man kun hvis man lige er det bedre til at tiltrække sine kunder - deraf mit forslag
Det lyder som en rigtig god ide. Hvornår er det at du åbner din butik ? :wink: , Jeg vil vildt gerne besøge din hjemmeside hverdag , og du fra KBH så jeg ville ikke have så langt til din butik, jeg kan næsten ikke vente. Jeg elsker når man laver en update hverdag på sin hjemmeside. :beer:
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Brugeravatar
gons
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 2400 København NV

Indlæg af gons »

med alle de beskeder bingocaller smider herinde hver dag skulle det ikk være noget problem for ham:)
Mvh. Matias

why do we need a god when a universe consists of three simple things that are totally free? - Stephen Hawking
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Hahahaha :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"