Hej Rene ja det ligner produktions fejl ingen af mine tunze magnet ser sådan ud alle indkapslet.. Har hørt at det er noget virkelig lort hvis de begynder at ruste.. se ihvertfald at få dem byttet:)
De venligste hilsner Iversen
PT NUL BALJE
Biorb life 60 L hvid
Fluval edge 46 L (Moddet)
80 L shallow SPS og LPS reef -DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans. Nu med sump og meget andet lir.
Syntes osse jeg læste om nogle problemer herinde, hvor man fandt frem til rust i pumpe eller magneter...
Har sendt mail + foto til DeepOcean - så det er bare at vente på svar...
Har fået en ny, som ser rigtig ud... Hurtig service fra DeepOcean / Moby
- Tunze må have glemt at ligge det sidste lag på, det dækker af...
- eller måske en maskine har været løbet tør for plast?
- eller bare en personale fejl?
Jeg skal da lige have tjekket mine så - for jeg tror da de fleste af mine ser sådan ud! Men det r modeller der har flere år på bagen og er 6025 og 6045
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Jeg har også lige købt en Tunze Nanostream og har samme "problem". Jeg skrev til den tyske forhandler (Mrutzek Meeresaquaristik) og han svarede mig straks tilbage og da jeg har tillid til både forhandler og Tunze er hans svar godt nok til mig. Se herunder:
"Hello Leif
Tunze has changed the Material and the optic!!
The new magnet is just so, at this what you got so anything is correct
For more information about this fact, please contact directly TUNZE
I 100% sure, that this will be no problem and Tunze has mailed me this new information "
Med baggrund i en anden tråd som kører omkring magneter i øjeblikket, tillader jeg mig lige at åbne denne tråd igen.
Nogen som er bekendt med den tekniske baggrund for hvordan man kan have metal (magneter) i direkte forbindelse med saltvand, uden at de ruster eller afgiver metaller til vandet ?
Kan vi regne med at det rent faktisk ikke sker ?
Jeg synes ikke det virker helt betryggende. Ved nogen har fået byttet deres, men det kan man vel ikke længere, hvis Tunze siger de er iorden.
Hiver lige denne tråd frem igen. Har også lige købt en ny Tunze med magneter magen til. Er det officielt bekræftet, at magneterne ikke længere skal være indkapslet?
chrislolk skrev:Hiver lige denne tråd frem igen. Har også lige købt en ny Tunze med magneter magen til. Er det officielt bekræftet, at magneterne ikke længere skal være indkapslet?
Ja, det er det. Prøv at kigge i papirerne, der følger med pumpen. Der står et sted at de ikke behøver at være indkapslede og det er korrekt design at de ikke er det
chrislolk skrev:Hiver lige denne tråd frem igen. Har også lige købt en ny Tunze med magneter magen til. Er det officielt bekræftet, at magneterne ikke længere skal være indkapslet?
Ja, det er det. Prøv at kigge i papirerne, der følger med pumpen. Der står et sted at de ikke behøver at være indkapslede og det er korrekt design at de ikke er det
Ja magneterne er lavet af samme meteriale som rotoren i pumpen. Som jo heller ikke er indkapslet.