bajlen fik sin første smag af saltvand d. 5-5-2011 det tog dog sin tid at få kørt ind.
supplerede ca 20 kg døde sten med 6 kilo levende og så gik sagen ellers sin gang.
opsætningen var da.
310l display tank b100d50h60
belysning ufo classic med 250w 12000k hqi
og 2x24 w powercompact
cirkulation . aquamedic wave boks med koralia 4 en seiho på 6500l og en på 2400l så vidt jeg husker aquabee 2000l retur blev også styret af denne
sump 128 liter akvastabil 2 delt i den fik jeg presset en aquamedic turboflotor5000 shorty compact2 ned (rated til 2000l) opbygningen af skummeren gør at man kan køre overløb direkte ned i skummeren så den er det første vandet rammer inden sump hvor det så bliver recirkuleret i skummeren og blandet med luft af en oceanrunner 3500.
men som i kan se på billedet var opstilling ikke så vellykket hvilket jeg først fandt ud af første gang koppen skulle tømmes det kunne kun lige lade sig gøre.
stensætningen blev også ændret rigtig mange gange før jeg var nogenlunde tilfreds
nå men sådan stod det egentlig indtil d1 januar hvor jeg i en rimelig slem nytårs efterbrændert fik indkøbt ny sump (fragtet af lillemor) på 250l grunden til at denne blev indkøbt var at jeg fik overtalt hende i december til at lave et bord til mig der var højere og gav mere plads til større sump samt teknik.
og det lavede hun så d 5-1-2012 og der blev knoklet til langt ud på natten og til sidst stod det der

yderemere fik jeg fat i en sprit ny mp40w ecosmart hvilket jo heller ikk er så ringe

de andre pumper blev hurtig skrottet da mp40 sagtens kan holde flow i hele tanken sammen med retur med den stensætning der er .
den kører ca på 40-60%