Hej DIY folkens
jeg har planer om at bygge mig en led lampe har efterhånden styr på de forskellige led´s drivere dimming osv.
men er noget i tvivl om hvormange led´s der skal over baljen
mål på akvariet brede 160 cm højde 55 cm dybde 50 cm
min plan er at bruge disse typer led´s
CREE XM-L T6 3W LED on star
CREE's newest XM-L T6! Super efficient 3W LED with 5,000-8,300K color temperature ( de hvide dioder vil få 1750mA 3,375v)
CREE XP-E Blue 3W LED on star
CREE XP-E Royal Blue 3W LED on star
havde tænkt mig noget i stil med 48 stk af de hvide og 20 stk blå og 40 stk royal blå (begge de blå typer vil få 880mA 3,5v)
ved ikke om det er helt i skoven, vil gerne kunne have alle de forskellige typer koraler alle steder i baljen så der skal nok lidt blus på
kom gerne med nogle input
på forhånd tak
hvor mange led over baljen ??
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Re: hvor mange led over baljen ??
Glæder mig til at følge dit projekt
Ville også meget gerne have led over mit hjørneakvarie,
men har ikke forstand på sådan noget
Vil meget gerne komme og se det når der er lys på
Mvh Henning Schneider

Ville også meget gerne have led over mit hjørneakvarie,
men har ikke forstand på sådan noget

Vil meget gerne komme og se det når der er lys på

Mvh Henning Schneider

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvorfor vil du bruge Cree xm-lT6 frem for T5? den smule lys du får mere ved T6'eren er dyrt betalt.
Og hvorfor vil du køre dem på højere strømstyrke end de fleste andre? Selvfølgelig for at få mere lys, men det slider på dioderne.
Der er så meget lys i de hvide, at det kan være at du skal have flere blå end det du opgiver
Og hvorfor vil du køre dem på højere strømstyrke end de fleste andre? Selvfølgelig for at få mere lys, men det slider på dioderne.
Der er så meget lys i de hvide, at det kan være at du skal have flere blå end det du opgiver
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9382 Tylstrup
- Saltvand siden?: 2007
der er kun små 10 kr. pr led i forskel mellem t5 og t6 så samlet er det en forskel på 480 kr det vil jeg godt give for en smule mere lys 
CREE XM-L T6 3W LED on star kan tåle op til 3000 mA så at smide 1750 mA på den synes jeg ikke er overkill
CREE XP-E Blue 3W LED on star kan eksempelvis max tåle 1000mA og den skal have 880 mA hvilket mange giver dem der skal bare ordentligt køling på så de ikke bliver varme
ja kan godt tænkes der skal blandes lidt flere blå imellem kan komme op på 72 stk blå samlet med de drivere jeg har kig på så vil de få 3,5v 733mA
hvad mener i omkring antallet af led det er egenligt der jeg er mest i tvivl er det nok ??

CREE XM-L T6 3W LED on star kan tåle op til 3000 mA så at smide 1750 mA på den synes jeg ikke er overkill
CREE XP-E Blue 3W LED on star kan eksempelvis max tåle 1000mA og den skal have 880 mA hvilket mange giver dem der skal bare ordentligt køling på så de ikke bliver varme
ja kan godt tænkes der skal blandes lidt flere blå imellem kan komme op på 72 stk blå samlet med de drivere jeg har kig på så vil de få 3,5v 733mA
hvad mener i omkring antallet af led det er egenligt der jeg er mest i tvivl er det nok ??
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9382 Tylstrup
- Saltvand siden?: 2007
du er altid velkommen forbi Henning men lige pt er det hele kun på tegne brættet, jeg vil holde jer opdateret som tingene skrider frem
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis du vil fyre så meget op under Xm-l dioderne, vil jeg helt klart mene at der skal flere blå over.
Synes at der var en her på forumet der enda mente 2 blå for hver hvid
Synes at der var en her på forumet der enda mente 2 blå for hver hvid