Spørgsmål til osmose

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Spørgsmål til osmose

Indlæg af Tom Ekelund »

Har sådan et Aquasafe 190L 3 trin - det er vel ca. 2 år gammelt og kun brugt omkring 4 gange.
Jeg gider ikke at bruge det, da det tager ca. 2 døgn at lave 10 liter.
Hvad kan der være galt , der er alminlig vandhane tryk på og monteret rigtig.
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Rent Postevand
Reactions:

Re: Spørgsmål til osmose

Indlæg af Rent Postevand »

Tom: Hvis du kun har brugt det 4 gange i løbet af 2 år, er mit bud: membran og filtre er tørret ind. Har det altid været sådan, at det tog lang tid at lave osmosevand, har der været noget galt hele tiden. Mit billigste 3trins osmoseanlæg til 245,- laver 10 liter osmosevand på 3 timer eller mindre og mit dyreste og stærkeste 3trins osmoseanlæg til 475,- laver 10 liter på lidt under 1time. Du kan se en oversigt og forskelle mellem de fire 3trins anlæg, jeg har.
Michael
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Tom Ekelund »

Rent Postevand skrev:Tom: Hvis du kun har brugt det 4 gange i løbet af 2 år, er mit bud: membran og filtre er tørret ind. Har det altid været sådan, at det tog lang tid at lave osmosevand, har der været noget galt hele tiden. Mit billigste 3trins osmoseanlæg til 245,- laver 10 liter osmosevand på 3 timer eller mindre og mit dyreste og stærkeste 3trins osmoseanlæg til 475,- laver 10 liter på lidt under 1time. Du kan se en oversigt og forskelle mellem de fire 3trins anlæg, jeg har.
Michael
Hej Michael

Sådan har det været lige fra starten, der er dog kommet mere tryk på vandledningen siden det er blevet købt men det har ikke hjulpet nogen.
Skal huske at sige at der silikat filter på og har kigget på din hjemmeside.
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Rent Postevand
Reactions:

Indlæg af Rent Postevand »

har du en EC- eller TDS måler? Har du målt osmosevandet? Du KAN have været uheldig med et defekt membranhus, hvilket betyder, at membranen så ikke virker efter hensigten. Silikatfilteret betyder ikke noget i denne sammenhæng, det kommer jo EFTER osmoseanlæggets membran. Godt at du har kigget på min hjemmeside ;-)
Michael
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Tom Ekelund »

PB bliver sendt senere.
mvh. Tom

Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"