8220 skrev:Kanon artikkel Karsten
Spændende læsning. Jeg havde en boksekrabbe Lybia tesselata der gjorde det samme, den var alene i akvariet men gik rundt med favnen fuld af æg.
Det er sjovt min amboinensis har grønnelige æg...
God weekend
Det er spændende læsning, og man er jo nødt til at blive klogere på det, som man synes virker meget sært!

Men interessant, det er nok et fænomen, som man kan kalde "naturligt" hos flere arter.
Men ja, æggene er lysegrønne, og det ser lidt sjovt ud
Moente skrev:Min enlige L. Amboinensis har også været med rogn et utal af gange, og er det også i skrivende stund. De bliver ikke til noget, men det er lækkert foder til fisk og koraller når de slippes løs

Du har nok desværre ret. Det er også det jeg har læst flere steder - dog var det i sammenhæng med, at der var tale om en almindelig parring og derved dannelse af æg.
De tager "evigheder" om at kunne klare sig selv de små rejer, og eftersom de skal flyde rundt i vandet i ugevis, så er der nok blive spist og kørt igennem lidt for mange pumper til, at de kan overleve.. Men man har da lov at håbe, at rejen smider dem et sted, hvor de kan blive uden cirkulationen hiver dem med, og så bare krydse fingre for, at det får noget at spise..