Hej
Jeg har kørt saltvand for en 8-10år siden, men tænker på at starte igen.
I den forbindelse snakkede jeg med en der skulle af med noget akvarie: Han sagde at nu om dage kunne man putte fisk i næsten med det samme(hvorimod 6måneder dengang), da kemikalierne i saltet var blevet betydeligt bedre.
Det vil jeg meget gerne have bekræftet?
Hvor meget skal man forvente at ofre på et komplet akvarire, pumper osv. uden fisk koraller osv.(ca. 500L eller max 160cm i længden(bredden har ikke så stor betydning)(har også hørt en historie om at det er blevet meget billigere)?
Gerne både nyt og brugt pris?
OG sidst men ikke mindst, hvor køber man fisk mm. henne i nærheden af odense?(har igen hørt noget om ved vollsmose men ved ikke præcis hvor?)
MVh
Jakob Værge
Nyopstart af akvarie
Re: Nyopstart af akvarie
Jeg vil stadig mene at det bedste er at lade akvariet indkøre enden man kommer fisk og koraler i.
Det vil sige at alge fasen skal være overstået og dine vandværdier skal være på plads. Nitrat samt Fosfat - ca - kh - mg .. For koralernes skyld.
Vil mene at et komplet akvarie kan købes brugt for omkring 8 kilo alt efter hvilken stand du ønsker og teknik.
Håber du på LED lamper skal du regne med en del mere.
Steen
Det vil sige at alge fasen skal være overstået og dine vandværdier skal være på plads. Nitrat samt Fosfat - ca - kh - mg .. For koralernes skyld.
Vil mene at et komplet akvarie kan købes brugt for omkring 8 kilo alt efter hvilken stand du ønsker og teknik.
Håber du på LED lamper skal du regne med en del mere.
Steen
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Godt at høre, at der er endnu fynbo i saltvandsflokken. Vi er desværre ikke så mange her på fyn!
Potientalet er dog stort derude. Gode lokaler og en ejer der egentligt gerne vil. Desværre er hans ansatte bare ikke særlig kompetente!

Vi har desværre kun fyns akvariecentrum her på fyn. Google dem - de har en hjemmeside. Butikken er dog ikke meget at råbe hurra for. Har kun set blødkoraller og polypper i deres koralø - og de ser aldrig særligt indbydende ud. Fiskene er somregl også i rigtig skidt stand. Har aldrig været derude uden at se mindst et par døde fisk i deres akvarier. Deres vejledning skal man heller ikke hører for meget efter. For et par måneder siden forsøgte de at sælge mig en blåplettet rokke og en imperator kejser til mit 112L. Rokken kunne de lige gå med til, at pladsen måske var for trang til, men imperatoren havde altså rigeligt med plads i 112Lzalasta skrev: OG sidst men ikke mindst, hvor køber man fisk mm. henne i nærheden af odense?(har igen hørt noget om ved vollsmose men ved ikke præcis hvor?)

Potientalet er dog stort derude. Gode lokaler og en ejer der egentligt gerne vil. Desværre er hans ansatte bare ikke særlig kompetente!
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Christopher Lolk Andersen
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6823 Ansager
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 6823 ansager
der er sådan en her i den dyre ende http://www.dba.dk/saltvandsakvarie-530- ... -78602428/ men ellers kig i salg herinde...
Også lige til alle jer stakkels fynboer, fyld et par biler op eller tag toget og tag en dagstur til esbjerg til aqua style han er ved at have en super lækker butik derover og husk den store pung for der er virkelig noget og komme efter www.aquastyle.dk
Også lige til alle jer stakkels fynboer, fyld et par biler op eller tag toget og tag en dagstur til esbjerg til aqua style han er ved at have en super lækker butik derover og husk den store pung for der er virkelig noget og komme efter www.aquastyle.dk
Ferskvand??? Nej så hellere have en klask af en våd berlinger