Jeg har kigget lidt på Mazzara 240 w, men er lidt i tvivl om, om det kan oplyse et 70 cm. bredt akvarie...
Hvad mener I?
pederrevnørd skrev:Du kan såmand nøjes med en radion til det.
Jeg har blot 4 radion over 1200l vand.
Din mazzara vil sagtens kunne løfte opgaven, men jeg vil mene den er for kraftig til 140 liter vand.
Spar dine penge en 130w radion eller 2x60w=120 w mazzara er rigeligt(efter min mening)
StarF skrev:du kan også styre hver farve kanal på maxspectre, ifølge hvad der står på deres hjemmeside.
der ud over er pacific sun, også på vej med en ny lampe så udviklingen går hurtig nu(den nye fra pacific sun, skulle have indbygget webserver, 5 farve kanaler osv)
Så priserne falder nok en del igen
Hej Trine,Lehd skrev:Tusind tak for Jeres inputs... De bliver helt klart taget med i overvejelserne.
Jeg har lige et par sidste uddybende spørgsmål:
Nogle giver udtryk for, at Radion giver bedre/lettere adgang til akvariet. Hvorfor det?
Hvordan monterer i Jeres Radion?
En stor klods??? du har ret i den er højere pga kølingen er lavet på en anden måde, men en stor klods er den på ingen måde. Jeg kan fint tilgå hele mit akvarie uden at flytte min lampe, den hænger ca 10cm over.pederrevnørd skrev:Hej Trine,Lehd skrev:Tusind tak for Jeres inputs... De bliver helt klart taget med i overvejelserne.
Nogle giver udtryk for, at Radion giver bedre/lettere adgang til akvariet. Hvorfor det?
jamen det er simpelthen fordi at radion er væstenlig mindre end PS og flere andre. Dog er den nye maxspect oz en del mindre end PS.
jeg ville personligt vælge maxspect eller Radion - PS har der været en del problemer med, og deres design er lidt en stor klods. Men der er power i den godt nok.
.
Kære MadsStarF skrev:En stor klods??? du har ret i den er højere pga kølingen er lavet på en anden måde, men en stor klods er den på ingen måde. Jeg kan fint tilgå hele mit akvarie uden at flytte min lampe, den hænger ca 10cm over.pederrevnørd skrev:Hej Trine,Lehd skrev:Tusind tak for Jeres inputs... De bliver helt klart taget med i overvejelserne.
jamen det er simpelthen fordi at radion er væstenlig mindre end PS og flere andre. Dog er den nye maxspect oz en del mindre end PS.
jeg ville personligt vælge maxspect eller Radion - PS har der været en del problemer med, og deres design er lidt en stor klods. Men der er power i den godt nok.
.
De eneste problemer der har været med dem, er strømforsygningerne der stod af. Disse er blevet erstattet af en ny model, der er INGEn der har haft problemer med at få en ny strømforsygning hurtigt leveret. Det er utroligt useriøst at du konstant er så biased, over for alt andet end lige det du anerkender. Jeg finder det dybt useriøst, og tåbeligt. og man ser det gang på gang fra din side.
Der ud over kan man sige at PS altid har givet SUPER god support , der kan matche sig med TUnze, hvor imod hvis man skal være ærlig så kan man frygte at vertex bliver ved med at være lige så dårlige som altid.
pederrevnørd skrev:Jeg synes blot du skulle skrive lidt pænere, så slipper du for at lave et indlæg, og forneden i samme indlæg beklage de skrevne ord.
Jeg synes dit indlæg er interessant - og det giver da mange overvejelser, specielt nu hvor PS igår har annonceret at de nu også producerer HQI.
Lad nu denne tråd fortsætte som en Maxspect tråd - af respekt for trådstarter:-)
Der bliver masser af andre tråde hvor du får rig mulighed for at være uenig med mig - jeg har nemlig ikke tænkt mig at stoppe med at ytre min mening og hjælpe folk:-)
mvh
Peder
Jeg har Maxspect cree i sump, den gamle model 60w den er fin, men ikke de store indstillinger,men den nye model er jo bedre ang indstilling. Radion er super fed stil og elegant slank, men er ny og blæser er under den, og ikke fordi jeg siger det er en ulempe men jeg ved hvordan mine lamper er på plexien under vandoverfladen, så jeg ser lige tiden an lidt.Lehd skrev:Tak for input...
Lige nu vipper jeg voldsom mellem Maxspect og Radion.
Jeg ser meget gerne, at debatten fortsætter i sober tone....