Meanwell hjælp!
- Bergenser
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2009
Meanwell hjælp!
Hej forum
Jeg har netop monteret 2 meanwell drivere til mine LED.
Under prøvekøringen har jeg indstillet mA outputtet så det passer til de LED jeg har købt og det lyste upåklageligt. Herefter ville jeg gøre lampen færdig og finder ud af at driverne ikke kan være i lampen, derfor forlænger jeg ledningerne med 1 meter så jeg kan placere dem ved siden af akvariet.
Når jeg så montere driveren igen og tænder, så lyser LEDerne kun en lille smule. Så prøver jeg selvfølgelig at dreje på potentiometerknappen, men ingenting sker der. Jeg har målt på lodningerne i meanwell driveren og her er ganske vist 10v DC når jeg skruer op på dimmeren.
Herefter har jeg målt spændingen over LED kredsen, hvilket viser 25V på 10LED, dvs. 2.5V over hver. De enkelte LEDer har en arbejdsspænding på mellem 3.4V til 3.6V. Så jeg kan altså konkludere at der er spændingsfald i den ledning jeg har forlænget med.
Ligeledes kan jeg ikke måle nogen mA i LED kredsen.
Jeg har dobbelt checket alle ledninger og dimmere.
Er der nogen kloge hoveder der kan fortælle mig hvad pokker jeg skal gøre?
Mvh Bergenser
Jeg har netop monteret 2 meanwell drivere til mine LED.
Under prøvekøringen har jeg indstillet mA outputtet så det passer til de LED jeg har købt og det lyste upåklageligt. Herefter ville jeg gøre lampen færdig og finder ud af at driverne ikke kan være i lampen, derfor forlænger jeg ledningerne med 1 meter så jeg kan placere dem ved siden af akvariet.
Når jeg så montere driveren igen og tænder, så lyser LEDerne kun en lille smule. Så prøver jeg selvfølgelig at dreje på potentiometerknappen, men ingenting sker der. Jeg har målt på lodningerne i meanwell driveren og her er ganske vist 10v DC når jeg skruer op på dimmeren.
Herefter har jeg målt spændingen over LED kredsen, hvilket viser 25V på 10LED, dvs. 2.5V over hver. De enkelte LEDer har en arbejdsspænding på mellem 3.4V til 3.6V. Så jeg kan altså konkludere at der er spændingsfald i den ledning jeg har forlænget med.
Ligeledes kan jeg ikke måle nogen mA i LED kredsen.
Jeg har dobbelt checket alle ledninger og dimmere.
Er der nogen kloge hoveder der kan fortælle mig hvad pokker jeg skal gøre?
Mvh Bergenser
- MSN8200
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Århus N
Re: Meanwell hjælp!
Hvis der er spændingsfald over ledningen skulle du måske prøve med en ledning med noget mindre modstand - evt en tykkere ledning.
Hvis spændingen er lav og strømmen høj betyder det jo meget hvilken ledning du benytter...
Hvis spændingen er lav og strømmen høj betyder det jo meget hvilken ledning du benytter...
Venlig hilsen
Martin - Århus N

180 liter nedlagt
Martin - Århus N

180 liter nedlagt
- Bergenser
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Hmmm, fatter det bare ikke. Bruger en 5x1mm. Det er større kvadrat end der oprindelig er i meanwell ledningen. Desuden er det kun 1 m ledning. Synes jeg har læst om flere der har haft held med at forlænge ledningerne?
Spændingen er for lav og strømmen er umålelig selvom der er lys i dioderne.
Synes det er mystisk!
Mvh Bergenser
Spændingen er for lav og strømmen er umålelig selvom der er lys i dioderne.
Synes det er mystisk!
Mvh Bergenser
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har forlænget ledningerne med op til 2 meter, uden at dioderne har mistet effekt.
Er det ledning du har forlænget med, sat direkte på dioderne og op til driveren eller blot et stykke du har sat imellem?
Hvis du blot har sat et stykke imellem, så prøv at skifte, så ledingen går direkte fra dioderne til driveren.
Er det ledning du har forlænget med, sat direkte på dioderne og op til driveren eller blot et stykke du har sat imellem?
Hvis du blot har sat et stykke imellem, så prøv at skifte, så ledingen går direkte fra dioderne til driveren.
- Bergenser
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Jeg har krympet dem på ægte elektriker manér. Fra LEDerne er brugt en lille stump siliconeledning og derfra er det muffet sammen med 1m 5x1mm alm. hvid ledning, som så er muffet til meanwell ledningsstumpen.
Men det ser ud til at jeg skal starte forfra.... damn det er irriterende.
Mvh Bergenser
Men det ser ud til at jeg skal starte forfra.... damn det er irriterende.
Mvh Bergenser
- Bergenser
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Jeg tror epileptrikeren havde vendt plus og minus på dimmeren 

- J.A
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9230 Svenstrup Jylland
- Saltvand siden?: 2008
Hej Bergenser
Hvis du kun måler 25 volt over Mean Driveren er det den "tomgangsspænding" den kører med.
Der er mest nærligende er at en af ledningerne på dioderne ell. på dimmeren er blevet vendt i forkert strømretning.
Mvh J.A
Hvis du kun måler 25 volt over Mean Driveren er det den "tomgangsspænding" den kører med.
Der er mest nærligende er at en af ledningerne på dioderne ell. på dimmeren er blevet vendt i forkert strømretning.
Mvh J.A
- Bergenser
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Præcis! jeg havde vendt 2 ledninger forkert på dimmeren
Jeg nåede lige akkurat at klippe samtlige krympninger op inden jeg opdagede fejlen! jubii
Men nu spiller det!
Mvh Bergenser

Jeg nåede lige akkurat at klippe samtlige krympninger op inden jeg opdagede fejlen! jubii

Men nu spiller det!
Mvh Bergenser