Hej min skummer tunze 9210 gik i stå idag fordi nogle af de roterende dele er knækket. Jeg står og skal til at bestille nye dele fra tunze men er lidt i tvivl om det er de rigtige dele. i denne katalog: http://www.tunze.com/fileadmin/download ... alog_E.pdf på side 7, viser han en Turbelle 3000 og der står navn på en række Turbelle motorer og tilføjer "all Turbelle® powerhead units have the same construction". Men har delene også samme størrelse? vil det sige at jeg kan bestille dele med de nummer der er på billederne og de passer til min model (235.02)? De ser jo ens ud..
Håber nogen kan hjælpe
VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
hurtig hjælp (reservedele til Tunze?)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: hurtig hjælp (reservedele til Tunze?)
Du skal bestille det nummer som står der. Der kan godt være forskelle i størrelse/tykkelse osv.
F.eks så er nanostream pumperne 6025 og 6045 helt identiske af udseende, men kappen med udstrømmer hullet passer ikke de 2 pumper imellem
F.eks så er nanostream pumperne 6025 og 6045 helt identiske af udseende, men kappen med udstrømmer hullet passer ikke de 2 pumper imellem
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: FREDERICIA
Men det nr der står der er til en 3000er . Hvor finder jeg dele til en 235.03 model?Carsten skrev:Du skal bestille det nummer som står der. Der kan godt være forskelle i størrelse/tykkelse osv.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad er det for en del som er gået i stykker??
Når jeg sidder og kigger på den tegning der er på side 6 i det katalog du linkede til, så ser det ud til at det kun er propellen stort set der er forskellig.
Og neden under er der en fin liste med alle pumperne listet op med diverse reserve dele. Umiddelbart synes jeg det ser ud til at være ret let at gå til.
Når jeg sidder og kigger på den tegning der er på side 6 i det katalog du linkede til, så ser det ud til at det kun er propellen stort set der er forskellig.
Og neden under er der en fin liste med alle pumperne listet op med diverse reserve dele. Umiddelbart synes jeg det ser ud til at være ret let at gå til.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: FREDERICIA
Det er 3000.08 der er knækket. Men har tænkt mig at bestille ny af hele indmaden. Når jeg nu kigger nærmere på det så kan jeg godt se at de dele helt op til propellen er ens. Jeg kiggede det forkerte sted første gang : ) tak for hjælpen