Hej SF
Jeg er ved at være godt træt af at alle mine måle instrumenter til at måle min salinitet viser ret forskelligt:
GHL probe: 1.0216
IKS probe: 1.0204
Refraktometer 1.025
Aqua medic 1-0228 (det er den store model men et par af de kugler i bunden er kommet om på den andet side af den låseklat i bunde, aner ikk om det forringer den?
men der er jo vidt forskellige mållinger det der?
mit refraktometer har jeg lige tjekket med mit ro vand og den gik lige præcis i nul? så det burde vel være godt nok og ro ca 20 grader vel
Hvad ville i mene var det mest nøjagtige?
MVH
Mest nøjagtigt!? (salinitet)
-
- Rev haj
- Reactions: 88
- 16
- Postnummer: 5210 Odense NV
Re: Mest nøjagtigt!? (salinitet)
Det skal nævnes at ham jeg købte GHL af sagde at jeg probe vidste for lidt mente han.. han fik nemlig hævet hans salinitet så den passede på hans måler men det var noget med da han gjorde det mistede han nogle koraller eller fisk? men den er jo nok som sådan ikk deffekt for min iks viser det samme ca og har en endda lånt en iks probe mere og de viser stort set ens?
-
- Reactions: 0
Har du prøvet at kalibrer dine prober ??
Husk også at prober kan blive for gamle.
Steen
Steen
- citrushund
- Sommerfugl fisk
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 6600 Vejen
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Vejen
- Kontakt:
Refraktomer er mest præcis
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
-
- Rev haj
- 16
ja alle er kalibreret! og jeg skrev dengang min iks var sprit ny til IKS om problemet kontra mit refraktometer men fik igen svar på det! men nu er der bare så store sving over det hel at jeg syntes det er træls og hvad er til at regne med?spdiving skrev:Har du prøvet at kalibrer dine prober ??
Steen
den IKS probe jeg har lånt (ikk min egen) men den er ikk andet end et par måneder gammel!
Passer jeres probe målinger overens med jeres refraktometre?
MVH
-
- Rev haj
- 16
Ja det er helt klart også den jeg personligt hælder mest til!citrushund skrev:Refraktomer er mest præcis
MVH