Opbevaring af indfangede fisk

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
kasbac
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions: 0
15
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2010

Opbevaring af indfangede fisk

Indlæg af kasbac »

Hej

Imorgen står jeg desværre for at skulle indfange mine fisk da jeg nedlægger mit akvarie og så småt er begyndt at finde købere. Planen er at benytte mig af en flaske fælde og se om det kan lade sig gøre at fange dem den vej. Men spørgsmålet er nu hvordan opbevare jeg fiskene mest skånsomt fra jeg indfanger dem til køberne dukker op? og hvor længe kan jeg forsvarligt lade dem været "fanget" inden afhentning?

Kasper
Fluval Edge 23L in the making
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
14
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Opbevaring af indfangede fisk

Indlæg af Fat_Donnie »

Jeg plejer at fange dem paa dagen eller aftenen foer.
Har dem saa gaende i sumpen saa de er lettere at faa op igen.
Da min sump ikke er giga stor synes jeg ikke om, at de skal gaa der for lang tid.

Men, det skulle da vaere muligt at fange dem med net hvis du saenker vandstanden i baljen?
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
kasbac
Palet kirurg
Palet kirurg
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af kasbac »

Akvariet bliver lukket ned løbende så der er desværre ikke mulighed for at sænke vandstanden. Sumpen virker også på mig som den bedste løsning pt. med mindre der er andre der har nogle ideer?

Kasper
Fluval Edge 23L in the making
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Jeg bruger en stor tupperware med masser sf huller i - den ligger bare og flyder rundt. Det længste jeg har haft noget i var en søhare i 12 timer
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"