Nogen der kan hjælpe mig med at ID'e denne ting?
Jeg har nogle stykker dem, de er kommet indenfor de sidste 3-4 dage...
De sidder fast på stenene, og er hvide med en "børste" af en slags i den ene ende...
Er det ikke det man kalder for en soepung? Jeg har en masse lignende dimser i min sump. De sku vaere helt almindelige at have da de filterer vand.
Correct me if I am wrong =)
Det ligner da en rørorm, der er velkommen i din balje...
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
MSN8200 skrev:Nix, det er ikke en rørorm. Det er som om kroppen er blød.
Kan godt være en søpung, men kan ikke finde et billede af sådan en som ligner dem jeg har.
Min rørorm var også ganske blød som lille - mon ikke det tager noget tid inden de forkalker rigtigt?
Jeg er absolut (heller) ikke ekspert på dette område
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Spændende skabning - kan nu godt se det ikke var en alm. rørorm
det er en kalkholdig svamp (porifera calcarea) de fleste svampe har silika spikuler men den her fætter har altså calcium karbonat spikuler.de er svære at identificere som fleste nok kan se,de står skrevet som en scypha art men den seneste skrift jeg læste går de for sycon sp. det har noget med syconoid formen at gøre som en vase og den ved jeg så til gengæld ikke så meget om ..
Kan kun give Carsten ret her, hos mig dukkede de op efter en lille måned og de fleste forsvandt igen efter små tre måneder, dog er de begyndt at dukke op igen efter at jeg er begyndt at fodre med reefpearls dagligt.