Påtænker at gå fra fersk til salt i et 325 liters (med aluramme og heldækkende lys - ved godt det ikke er optimalt , men det er sådan det bliver).
Har i øjeblikket et 54 liters med miniflotor , den kan nok ikke klare 325 liter så hvad synes fagkundskaben man skal sætte i af skummer - money is an issue..
Har ikke tænkt mig (i første omgang ) at lave gennemføringer mm.
Akvarieudstyr foreslog MC500 - måske fordi det ikke ser ud til at de har MCE600 - har selv luret lidt på MCE600 og så at den er 50 høj , ligesom akvariet.... er blevet anbefalet at sænke vandstanden mest muligt aht. korrosion (og at være flittig med at tørre aluen af med ferskvand !!)
hvis du køber den mce600
så prøv med noget skumgummi mellem glasset og skummeren,den kan ellers gi endel støj.
iøvrigt når jeg tænker over det kan det gi lidt problem med at hænge den på siden da du har aluminums kant? mellemrummet , på hænget er omtrent 1 cm
MCE600 suger vandet via en lille hævert, så den skal bare have indgangsrøret over vandoverfladen for ellers kan vandet ikke løbe ud af skummeren igen. MCE600 har ca. 28 cm frigang under indgangsrøret så i et 50 cm akvariet skal den stå på en ca 20 cm høj platform.
Har nu snakket med div. personer og som det ser ud , ifølge mange af dem , kan MCE600 ikke bruges i overløb på den måde , som jeg gerne vil have det - bliver så nok en 500 - tak for hjælpen til alle.