Så mit korte 720 liters blev solgt.Og så var der jo ingen vej tilbage.
Jeg har altid godt kunne li´ et hjørneakvarie så nu skulle det prøves.
Så en Lørdag gik med,at få tømret et bord sammen,som akvariet skulle stå og samles på.
Og allerede om mandagen fik jeg skåret og slebet glas på arbejde,så efter arbejde skulle det første glas limes.
Akvariet måler 1250*1250 mm panoramaruder 250*250 mm Frontglas 1420 mm Højde 600 mm.
Limningen tog ca 4 dage,ved at jeg satte et glas på om dagen,det var første gang jeg prøvede at lime helt
fra bunden af,men det gik nu meget godt,med lidt hjælp fra fruen, når der lige skulle holdes,
og afreageres lidt (sorry Tina)

Alt glas til akvariet er 12 mm optiwhite,der er poleret på alle sider,og der hvor de små panorama ruder
mødes med fronten,er glasset slebet i 22,5 grader,så der er en rigtig flot samling.
Der er bølgebryder hele vejen rundt,og 2 stivere fra frontglas til de 2 bagglas,skimmerkassen er lavet i bagerste hjørne.
Sumpen er på 150 liter og lavet i 6mm glas.Den er lavet med plads til skummer
Tunze 9410 - bobbelfang-refugie med DSB-og retur kammer.Ved siden af har jeg lavet en glasbeholder,der kan rumme
30 liter osmosevand og automatisk påfyldning.I returkammeret ligger der en Aquabee UP 3000.
Cirkulationen består af 3 Tunze 6055 (en fjerde på vej) og tilhørende 7095 controller.
Lyset Måtte meget gerne have været Led,men syntes det er for dyrt endnu,og har ikke forstand på selv at lave det.
Så jeg købte en brugt Giesemann Infinity 2*150w +2* 54w t5
den fungerer også fint,så Led må komme senere.
Alt teknik + 100 kg Levende sten + levende bliver købt hos Martin fra Akvarius,der har været og er stadig en utrolig stor hjælp,
når der er brug for råd og vejledning.