Jeg har pt en Red Dragon mini 3500, som egentlig er rigtig fin.
Men da jeg nok skal ha opgraderet til en større pumpe, som skal kunne trække både retur + 2 eller 3 reaktorer, så ved jeg ikke helt om man skulel hoppe over på en Deltec isteet, da jeg har "hørt" de er endnu mere lydløse en Red Dragon..
Er der nogen der kan be-eller AF-kræfte dette ??
Red dragon vs Deltec ?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Red dragon vs Deltec ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
Re: Red dragon vs Deltec ?
Hej Apfolmerapfolmer skrev:Jeg har pt en Red Dragon mini 3500, som egentlig er rigtig fin.
Men da jeg nok skal ha opgraderet til en større pumpe, som skal kunne trække både retur + 2 eller 3 reaktorer, så ved jeg ikke helt om man skulel hoppe over på en Deltec isteet, da jeg har "hørt" de er endnu mere lydløse en Red Dragon..
Er der nogen der kan be-eller AF-kræfte dette ??
Uden jeg har en RD selv så kender jeg flere der har dem men svært lige at samligne når den ikk står ved mig men en ting er sikkert de Deltec HPL pumper er lydløse! sidder jeg i min sofa og kun den køre kan jeg på igen måde hører den! har selv 2 HPL på 6000L og det er altså noget der virker!
MVH
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
'OG hvis du lægger dig på din sofa, med øret på armlænet, så kan du OVERHOVEDET ikke høre en let "summen" fra pumpen ?
Eller hvis du lægger øret på gulvet ?
Hvordan er din opbygning af sump, underskab/stel osv ?
står pumpen på gulvet eller er denne hævet over gulv ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
Hejapfolmer skrev:'OG hvis du lægger dig på din sofa, med øret på armlænet, så kan du OVERHOVEDET ikke høre en let "summen" fra pumpen ?
Nej det kan jeg nemlig ved bare at starte bare en af mine cirkulations pumper.. der kan jeg begynde at hører det i sofaen osv! tro ikk på at pumper kan blive meget mere lydløs end min deltec!
Det er med underskab og når jeg har lyttet har den ene låge faktisk stået åbent!
pumpen står skruet fast i træet i underskabet til gulvet dog med noget bitumen imellen