søger en ultra lille pumpe
søger en ultra lille pumpe
Jeg søger efter en meget lille pumpe på 120 ltr/t og endelig ikke over det, der har meget små udvendige mål, er der nogen som ligger inde med et godt forslag så ville det være rigtig godt.
M
M
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Re: søger en ultra lille pumpe
http://petsupply.dk/tunze-universal-pum ... 404-p-5050
Fin lille pump, havde den som retur i mit gamle 54 liters
Fin lille pump, havde den som retur i mit gamle 54 liters
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
den kender jeg godt, men jeg skal have den som en pumpe der "trækker" vand over i en "overløbskasse" og videre til en skummer så den duer desværre ikke til formålet og forresten undskyld jeg ikke lige fik det skrevet.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Kan du ikke lige forklare ? tror ikke jeg er helt med på hva du mener
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
Den pumpe jeg søger skal placeres i en overløbsboks en acryl kasse udenfor akvariet hvor denne pumpe trækker fra op fra akvariet og ned i denne overløbsbox hvor skummer så sender retur til akvariet.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
så vandet finder ikke selv vej ned til skummeren? det bliver da problematisk hvis en af pumperne sætter ud
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Jeg tror du får meget svært ved at finde sådan en pumpe, mig bekendt er det mindste af sådan nogle f.eks. en AquaBee UP1000.
Ved ikke lige om en Aquaclear 20 kan bruges på den måde, men udover det så kan du ikke få to pumper til at køre ens, altså så en pumpe trækker vandet ind i sumpen og din skummer pumpe sender nøjagtig den samme mængde vand retur igen, enten så vil sumpen løbe over eller også så vil den løbe tør for vand!
En måde at gøre det på, er at placere en lille pumpe i akvariet/overløbet som pumper vandet over i sumpen, som står højere ens selve akvariet så vandet selv kan rende f.eks. via et pvc rør tilbage i akvariet igen.
Ved ikke lige om en Aquaclear 20 kan bruges på den måde, men udover det så kan du ikke få to pumper til at køre ens, altså så en pumpe trækker vandet ind i sumpen og din skummer pumpe sender nøjagtig den samme mængde vand retur igen, enten så vil sumpen løbe over eller også så vil den løbe tør for vand!
En måde at gøre det på, er at placere en lille pumpe i akvariet/overløbet som pumper vandet over i sumpen, som står højere ens selve akvariet så vandet selv kan rende f.eks. via et pvc rør tilbage i akvariet igen.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
hele opgaven er at ombygge et Edge akvarie som har en Aquaclear pumpe i forbindelse med et hængefilter. Jeg skal have en lille bitte motorskummer derned og den kan ikke være i filter indsatsen som f.eks en Sander Piccollo kan derfor villejeg have lavet et " kammer" af acryl hvor der var plads til skummer men problemet kommer jo så for at få flyttet vand ind i dette nye hængefilter så skal jeg bruge en pumpe ja jeg kunne måske anvende den som er i hængefilteret og modificere det som du selv er inde på Mipe.
- HyBrider
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
- Kontakt:
Jeg har en sander piccolo i mit edge, og det fungerer rigtigt godt.Mack skrev:hele opgaven er at ombygge et Edge akvarie som har en Aquaclear pumpe i forbindelse med et hængefilter. Jeg skal have en lille bitte motorskummer derned og den kan ikke være i filter indsatsen som f.eks en Sander Piccollo kan derfor villejeg have lavet et " kammer" af acryl hvor der var plads til skummer men problemet kommer jo så for at få flyttet vand ind i dette nye hængefilter så skal jeg bruge en pumpe ja jeg kunne måske anvende den som er i hængefilteret og modificere det som du selv er inde på Mipe.
Men hvis du vil lave et større kammer, hvorfor så ikke nøjes med at trække vandet derom og lade det løbe over ned til akvariet?
//Karsten
- JobbeDK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5250 Odense SV
- Saltvand siden?: 2011
Du kan bare skære et hul i den liste oven på akvariet, den er jo lavet af plastik, og så lade vandet løbe ned i overløbkassen af sig selv 

Jobbe ja det var en mulighed det vil jeg kigge på, hvordan går det med dit LED projekt ?
- JobbeDK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5250 Odense SV
- Saltvand siden?: 2011