Jeg har fornyeligt lige solgt min store Naso da jeg ville prøve noget nyt.
Jeg kan godt lide at der er en masse mindre fisk og en enkelt fisk der ligesom er flagskibet i akvariet. Her tænker jeg at det skal være noget nyt og anderledes men stadig ikke er kendt for at gå i koraller ,rejer eller muslinger, relativ fredelig mod andre beboere, evt en fisk man ikke ser ofte på marked og har en del personlighed.
Lige nu er jeg lidt i tænkeboksen så ville hører om der er nogen der har nogle gode foreslag.
Im all ears
Melichtys er også plantonspisere i naturen og stimer oppe i vandsøjlen. Hos mig har de aldrig rørt så meget som en polyp. Hvilket også er min erfaring med xancichtys
Men som flagskib skal de fandeme være store! Og dermed også voldsomme.
Jeg ville vælge en stor sohal - min sohal på 17 cm er den flotteste fisk jeg har haft.
Mit flagskib er min imperator - som kæmper om magten med min melichtys indicus og sohalen
Nicki Henriksen skrev:Hey Moby
Du skal da have en Z. gemmatum
Mvh
Jeg ville gerne, men det er alt for mange penge at brug på en fisk. Så ville det bare være herre nederen hvis den kradsede af.
Fortryder inderligt så meget at jeg solgte min gamle Gemmatum til en Nordmand for halvandet år siden. Efter jeg solgte den steg den dobbelt op i pris
Mvh
Jeg ville gerne, men det er alt for mange penge at brug på en fisk. Så ville det bare være herre nederen hvis den kradsede af.
Fortryder inderligt så meget at jeg solgte min gamle Gemmatum til en Nordmand for halvandet år siden. Efter jeg solgte den steg den dobbelt op i pris
En skal da være snill med nabofolket i nord,Moby
Vi haver jo også betydelige reiseudgifter med i regnestykket som må kalkuleres ind når vi er på handlerunde nede i jeres deilige flate land ,skal vi la oss friste til en aldri så liten dansketrip for å få oss noget fint nyt i baljene vores her i nord
Nu når dessverre Henrik la opp sitt butik konsept med friske varer fra Nederland med for oss normend hyggelige priser,er jo både udvalg og ikke mindst priser igjen av en helt anden verden enn det jere nede i sør er bortskjemt med
Senest rettet af Knut-Arne Berg man 16. maj 2011 09:03, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Jeg har det præcis på samme måde, dog plejer de Zebrasomaer være hårdfør nok. så akvarieudstyr kan bestille den hjem til under 4 kg det må være en gammel pris de har ?
nielsk skrev:Melichtys er også plantonspisere i naturen og stimer oppe i vandsøjlen. Hos mig har de aldrig rørt så meget som en polyp. Hvilket også er min erfaring med xancichtys
Men som flagskib skal de fandeme være store! Og dermed også voldsomme.
Jeg ville vælge en stor sohal - min sohal på 17 cm er den flotteste fisk jeg har haft.
Mit flagskib er min imperator - som kæmper om magten med min melichtys indicus og sohalen
Moby har en lille Sohal
samt en masse små kirurger enlig mega fedt
men også derfor en aftrækker el. som Erik er inde på en Kejser, ville være nice
Jeg tænker tænker tænker
Aftrækkere synes jeg bare vokser ekstremt hurtigt. Og skal det være en aftrækker skal det være en af de arter man ikke ser normalt. Det kunne være fedt med en Mento men når den vokser sig større skal den videre og tror ikke der er så mange der vil have økonomi til den. Man skal huske at jeg har kun et 700 liters så det er også begrænset hvad jeg kan byde fisken som skal være slagskibet i baljen.
Kejsere er jeg lidt tøvende med grundet koraller, men Genichanthus er generelt mere sikre end andre arter.
[quote="moby"]Aftrækkere synes jeg bare vokser ekstremt hurtigt. Og skal det være en aftrækker skal det være en af de arter man ikke ser normalt. Det kunne være fedt med en Mento men når den vokser sig større skal den videre og tror ikke der er så mange der vil have økonomi til den. Man skal huske at jeg har kun et 700 liters så det er også begrænset hvad jeg kan byde fisken som skal være slagskibet i baljen.
[quote]
kan være der kommer en nordmand forbi igen
Senest rettet af Nicki Henriksen man 16. maj 2011 13:29, rettet i alt 1 gang.
moby skrev:Aftrækkere synes jeg bare vokser ekstremt hurtigt. Og skal det være en aftrækker skal det være en af de arter man ikke ser normalt. Det kunne være fedt med en Mento men når den vokser sig større skal den videre og tror ikke der er så mange der vil have økonomi til den. Man skal huske at jeg har kun et 700 liters så det er også begrænset hvad jeg kan byde fisken som skal være slagskibet i baljen.
quote]
kan være der kommer en nordmand forbi igen
Der er faktisk en del Nordmænd der har spurgt efter en Mento. Priserne er også en del hamper deroppe hvad angår saltvand men det er en lang køretur til DK.
Er der nogen der har erfaring med Chaetodontoplus arterne. Nu spørger jeg fordi at jeg ikke har haft denne art før og har set flere Chaetodontoplus conspicillatus i koralakvarier hos Dejong. Ikke fordi at jeg skulle have denne selvom det kunne være en drøm
[center]http://www.deepoceanshop.dk[/center] [center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
Deep Ocean skrev:Der er faktisk en del Nordmænd der har spurgt efter en Mento. Priserne er også en del hamper deroppe hvad angår saltvand men det er en lang køretur til DK.
Er der nogen der har erfaring med Chaetodontoplus arterne. Nu spørger jeg fordi at jeg ikke har haft denne art før og har set flere Chaetodontoplus conspicillatus i koralakvarier hos Dejong. Ikke fordi at jeg skulle have denne selvom det kunne være en drøm
moby skrev:Jeg tænker tænker tænker
Aftrækkere synes jeg bare vokser ekstremt hurtigt. Og skal det være en aftrækker skal det være en af de arter man ikke ser normalt. Det kunne være fedt med en Mento men når den vokser sig større skal den videre og tror ikke der er så mange der vil have økonomi til den. Man skal huske at jeg har kun et 700 liters så det er også begrænset hvad jeg kan byde fisken som skal være slagskibet i baljen.
Kejsere er jeg lidt tøvende med grundet koraller, men Genichanthus er generelt mere sikre end andre arter.
jeg har 2x Genichanthus belus og 2x Genicanthus melanospilos, ingen af dem har rørt koraller, hverken lps, eller sps. har både acans, tracofylia, acro, monti, calustrea osv. Så Genichanthus arten vil jeg ikke være så nervøs for