Grønt slim volder problemer! HELP

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Grønt slim volder problemer! HELP

Indlæg af Mickey86 »

Jeg har haft problemer med noget grønt slim et måneds tid nu, jeg har prøvet og fjerne det manuelt. Men slipper der den mindste stykke slim ned i en revne kommer der frem igen efter en uges tid.

Er der nogle af jer der har kendskab til denne type alge og kan komme med nogle råd til hvad jeg skal gøre ved det?
Vedhæftede filer
IMG_0356.JPG
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Grønt slim volder problemer! HELP

Indlæg af mipe »

Cyano bakterier kan også være grønnne. :sick: :zombie:
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Grønt cyanobelegg?
Jig trodde det bare fantes i brunt jeg,men ok,lærer jo så lenge en lever da :dizzy:
Nogen andre som kan bekrefte att dette altså ER cyano, da slikt alltid er fint å vite til om en selv skulle komme borti slikt,og blev litt nyskjerrigt nu :)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

grønt cyanobelegg kan komme i hvilken somhelst farve.blå-grønne lilla røde og sorte men for det meste grønt :) ,det er mindst flere 100 forskellige slags
navnet cyanobakterier betyder litterært blå-grønalger http://www.ucmp.berkeley.edu/bacteria/cyanointro.html
overfladisk set er de slimet og glatte af udseende og de formerer sig ved at afsnøre knopper eller korte filamenter.Som bakterier kan man ikke se noget seksuell reproduktion men det kan derimod demonstreres genetisk.
nogle arter af de blå grønne klarer sig godt i de mest ekstreme forhold som for det meste er for varmt,meget næring.eller for nærringsfattig og alt for variabelt til andre alger
i min bog bliver cyanobakterier eller cyanophyta stadig refereret til alger eller planter fordi de fotosyntiserer som andre alger gør,de brune slim alger på akvariets vægge og substrat er generelt protister>Bacillariophyceae http://www.ucmp.berkeley.edu/chromista/ ... phyta.html
der findes nogle slags dinoflagellater som enten er rovdyr eller parasitter da de ikke er i stand til at fotosyntisere men de er sjældne.
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Mickey86 »

Det skal siges jeg har testet efter cyano ved og putte det i mørkt skab 24 timer, og vandets farve var ikke ændret.
Besvar

Tilbage til "Sygdom"