Hej Forum
Jeg må lufte min fortvivlelse og bede om et par gode råd til følgende situation:
Efter af have vandret rundt i akvariet i de sidste 2 måneder (siden den blev sat i akvariet) og brændt en stor del af mine koraller valgt min bubble-tip anemone (Entacmaea quadricolor) i dag at gå i den ene tunze pumpe som jeg havde ladet køre i akvariet fordi jeg troede at den(altså pumpen) sad så meget af vejen, uden for lyset osv. at jeg ikke troede det var muligt eller interessant for anemonen at komme i nærheden. Men det gjorde den så i dag mens jeg var på arbejde, med det resultat at anemonen nu sidder godt barberet under en sten og vandet er en anelse tåget. Skummeren har fået noget at arbejde med og jeg tror et vandskifte er tilrådeligt i aften. Anemonen sidder som sagt under en sten og har trukket sig næsten helt ind i sig selv. Den er tydeligt skadet, men har stadig arme tilbage og sidder godt fast på stenen.
Skal jeg pille den af stenen og smide den ud eller kan der være en chance for at den kommer sig?
Skal/kan jeg gøre andet end et skifte 20-30 % vand?
Gode råd og erfaringer fra lignende situationer er velkomne!
MVH
Bjarke
Anemone i pumpe
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: holstebro
Re: Anemone i pumpe
smid skidtet ud,man ved aldrig om den går i pumpen igen ...jeg har også prøvet det og skal aldrig ha det skidt igen.