Hej Bosse,
"Ordet er frit, ment det er tonen ikke" er det mantra jeg har prædiket igennem det sidste år. Det betyder at der grundlæggende ikke er censur, eller forbudte emner, men at det skal foregå i en ordentlig tone. Samtidigt er der "!" (Anmeld) knappen til at gøre admin opmærksom på problemer - skulle de opstå.
Jeg er godt klar over, at der er folk som dig der ikke vil være her, fordi disse ting kan opstå, men der er også en stor flok som gerne vil være her fordi ordet er frit. Jeg vil syntes det ville være dejligt hvis kritikerne ville skele lidt mere til hvordan konflikterne bliver løst, end til at de opstår. Jeg kunne f.eks. blot have smidt cwdirect ud, her for et stykke tid siden, men brugte i stedet lidt mere tid, og fik situationen skubbes i en mere positiv retning, for både cwdirect og resten af forummet.
Jeg har et privat mantra, som handler om, at jeg gider ikke være sur i min fritid - Heller ikke som admin, den dag jeg bliver sur, så er forummet lukket. Jeg gør det her for min fornøjelses skyld og for hobbyen. Samtidigt har jeg oplevet rigeligt med sure folk, både i denne hobby og i andre af mine "fritidssysler"..
Derfor har jeg i alle de "sager" der har være indtil nu, været kommunikerende, pædagogisk og mæglende i forsøget på at undgå de ultimative tiltag. I næsten alle tilfælde sidder der jo et "saltvandsakvarie" bag problembarnet.
I den konkrete sag, er det åbentlyst at brugeren kun var oprettet for at provokere, samtidigt var han gemt bag en anonym proxy. Proxiens IP range blev straks blokere i aftes da jeg ikke orker at have at gøre med anonyme ballademagere. Jeg har indtil videre ikke slettet noget, da der var flere af de indvolverede parter som gav udtryk for at de gerne ville have det stående lidt. Det er låst og smidt i sumpen - Så trådene bliver autoslettet om 14 dage.
Men det er undre mig, at at INGEN trykker på anmeld og at de tråde hvor balladen findes, er de mest besøgte på sitet - Så åbenbart finder en del brugere den slags interessant
Men til slut vil jeg da gerne opfordre til, at alle I såkaldte voksne mennesker husker at opføre sig derefter - Så admin kan få lov til at være til påskefrokost fremfor at skulle droppe festen til "fordel" for sådan en omgang børnehavesslagsmål

Det giver sgu ikke mange point hos familien at måtte løbe fra festen hos svigermor for stoppe virtuelle slagsmål !