Hej alle,
Jeg har skaffet mig en hydnopora og har lidt problemer med dens placeringen i akvariet. Sagen er den at jeg at jeg satte den i meget stærk strøm og nu kan jeg se at den er begyndt at blive hvid i den side pegende mod pumpen.
Jeg har nu fjernet den fra hvor den stod og prøver nu at læse op på hvad jeg kan finde på nettet omkring placering og her får jeg lidt tvetydige tegn stærk strøm/midel strøm, så det hjælper mig ikke så meget. Så derfor spørger jeg nu eliten, nemlig jer som har den eller har haft den, hvad siger jeres erfaringer?
Yderligere har jeg læst at den kan lide magnesium er der nogle der kan bekræfte det?
pft
Niels
Erfaringer med Hydnopora
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Erfaringer med Hydnopora
Den som jeg havde stod bestemt ikke i nogen kraftig strøm. Der er der faktisk kun meget få koraller der kan lide/tåle.
Stil den så der er bevægelse men ikke voldsom. Når den har det godt, er vævet på armene pustet op.
Alle koraller kan lide magnesium, om den skulle være mere sulten efter det har jeg aldrig hørt om. Men får den meget magnesium og kalk, kan den vokse meget stærkt, og den brænder meget kraftigt. Voldsommere end Acropora
Stil den så der er bevægelse men ikke voldsom. Når den har det godt, er vævet på armene pustet op.
Alle koraller kan lide magnesium, om den skulle være mere sulten efter det har jeg aldrig hørt om. Men får den meget magnesium og kalk, kan den vokse meget stærkt, og den brænder meget kraftigt. Voldsommere end Acropora