18 timer uden strøm(rolig det ender godt)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
17
Postnummer: 9520 Skørping
Geografisk sted: Rebild

18 timer uden strøm(rolig det ender godt)

Indlæg af dekoin »

Efter vandskift og rensning af hqi lampe og så kom der lige nogle nye t5 rør i.
Da jeg skulle sætte det hele til igen, røg strømmen i hele huset, efter noget famlen og lidt panik, virkede det pludselig igen.
Næste morgen var strømmen atter røget, så jeg tog alt strømmen til lyset fra og fik resten til at vorke igen...
Efter en time på arbejde ringer min gravide kæreste og siger at den er gal igen, jeg ber hende om at slå det hele fra.

Jeg tænkte at det var vand i en stikdåse, så købte 4 nye på vej hjem. Efter at have sat det hele til holder vi vejret da jeg igen tænder....Lortet ryger igen...3 timer senere fandt jeg ud af at det var selve kontakten i væggen der var overgang i :K

Nu 24 timer efter er mine koraller stadig trukket sammen men det ser ud til at min hystrix gennem 1½år endelig bliver lyserød. T5 rørene havde kørt i 1½ år (jeg ved det :snooty: ) Men alligevel utroligt at det kan gøre så meget at rense glasset på lampen og skifte t5.

Jeg mistede 1 ildhalekutling og 2 turbo snegle, billigt sluppet
VH dekoin alias Claus
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions: 22
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: 18 timer uden strøm(rolig det ender godt)

Indlæg af Marco R »

hej Claus,

Dejligt at der ikke skete mere, og du fandt ud af fejlen :y

Håber, at dine andre koraller klare den :h
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions: 88
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Hej Claus

Ej det var da godt nok heldigt! hold da op dejligt der ikk røg mere på den konto!

Derfor jeg lige har bygget mig en DIY UPS så min retur og en powerhead køre i otte timer hvis strømmen går!

Hvordan fandt du frem til fejlen i dåsen ivæggen hvs jeg må spørge?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Hvorfor var det fisk og snegle der døde på den konto hvis man må spørge? Nogen ide om det?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 9520 Skørping
Geografisk sted: Rebild

Indlæg af dekoin »

En lille update...
Strømmen røg igen, og igen. Så jeg var vist lidt hurtigt ude ang. fejlfinding. Jeg har lukket akvariet ned da jeg ikke har tid, nerver og knowhow nok til projektet.
Koraller og lidt sten og sand er kommet over i et 54 liters, min hystrix og en anden lign. koral klarede det ikke og grammaen strintede også.
Så nu er planen at sælge hqi og købe LED istedet og så få et akvarie på ca. 60x40x30, køre uden skummer men finde et eller andet lydløst filter til at hægte på...
Surt men har trods alt stadig vand.
VH dekoin alias Claus
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions: 22
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

dekoin skrev:En lille update...
Strømmen røg igen, og igen. Så jeg var vist lidt hurtigt ude ang. fejlfinding. Jeg har lukket akvariet ned da jeg ikke har tid, nerver og knowhow nok til projektet.
Koraller og lidt sten og sand er kommet over i et 54 liters, min hystrix og en anden lign. koral klarede det ikke og grammaen strintede også.
Så nu er planen at sælge hqi og købe LED istedet og så få et akvarie på ca. 60x40x30, køre uden skummer men finde et eller andet lydløst filter til at hægte på...
Surt men har trods alt stadig vand.
Det var da surt. Ved ikke, om du bor i ejer, andels eller hus. Men du skal da have noget ud og fikse det

Men godt at du stadig har vand i stuen. Men jeg vil helt sikkert købe en luftskummer istedet for. Det kører jeg med, og det står på mit soveværelse, og kan stort set kun hører de små bobler :)
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"