er det noget jeg bare skal lade være (tålmodighed), eller bør jeg støvsuge bunden

Måske et lidt dumt spørgsmål, men syntes jeg har læst en del tråde, men blev ikke rigtig klog på emnet.
/kære guruer, tak for jeres inspiration og gode råd

/claus
DKMcSalt skrev:Grad: 25
Salt: 1.025
PH: 8,2
KH: 2,2
NO2: 0,05
NO3: 1
PO 4 er ikke målt.
Akvariet er i opstart fasen, så jeg ser det blot som noget naturligt, og jeg har set billeder af tilsvarende fænomen, så jeg var blot i tvivl om jeg skulle støvsuge disse alger op, eller bare give tingene tid.
Jamen det var da så lidtDKMcSalt skrev:Hej Macro
Tak for inputjeg lader det være og VENTER og ser.
Regnede også med at det var en del af det man nu en gang skal i gennemDe grønne alger ser ud til at være på kraftig retur, men var i tvivl om jeg nu skulle begynde at støvsuge det skidt op, hvilket jeg også helst er fri for
Der er masser af liv i stenene, kan se små røde orm, en enkelt fire eller fem benet sag der lever i en af stenene, der sad lidt koraller (forskellige polypper) på et par af de levende sten jeg købte og de ser umiddelbart ud til at have det fint og være i bedring. En TERMINATOR har også sneget sig ind, den må jeg se om jeg kan få has på.
Der er også begyndt at komme lidt røde orm i gruset, det blev lagt i for en uge siden.
Endnu engang tak
Lyder som en god ide med testsætteneDKMcSalt skrev:Jeg har et JBL testsæt der fulgte med da jeg købte akvariet brugt, det ligger lige på udløbsdagen, så jeg skal have bestilt nyt hjem, regner med Elos' hele vejen igennem![]()
Det var nogle sten jeg købte ude hos DecOcean, og det var også der jeg fik den krabbe med samt lidt koraler. Læste et sted at alt der ikke havde de sprudlende farver med 90% sikkerhed var en såkaldt terminator, den har endnu ikke lavet ulykker, har kun kunnet se en klo der nipper af stenene.
Jeg har lidt månelys og en lommelygte så ja jeg har siddet til ud på den lyse morgen for at se hvad der sker i baljen, min kone og søn spurgte forleden om jeg var flyttet ned i kælderen, akv står i mit værksted.
Haha så kan hun lære det *LOL*DKMcSalt skrev:Konen ville ikke have det i stuen så sagde jeg så sætter jeg det bare op i MIT rum LOL